Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Dette kommer fra en av mine samlervenner her i landet.  Finnes det noen logisk grunn for denne frankeringen, eller er det bare vanlige overfrankeringer?

I have two covers to Copenhagen both money letters one from Reine in 1915 and the other from Tonsberg in 1924.
Reine first:    value Kr.100,   weight 18gms,  post office seals on reverse, franked 38 øre which I translate to Nordic letter rate up to 20gm. 10 øre + Nordic reg. 20 øre + sealing 5 øre = total 35 øre  what is the extra 3 øre for ?
Tonsberg:    value Kr.15,  weight 16gms,  ES - own seals,  Valeur declaree pink label, franked 58 øre which seems to be Nordic letter rate 20 øre, Nordic reg. 30 øre = total 50 øre so what is the extra 8 øre for ?

Stikkord: verdibrev

Svar til dette

Svar til denne forumtråden

Insurance abroad? I don't have these rates available right now, but I believe it was 8 øre per NOK 250 for the Nordic zone. Perhaps somebody else can add to this?

Svar til dette

Also check the 1915 letter for a notation of "38/X" where X is the amout paid cash for post office services.

Svar til dette

Hi !
The fee for sealing (and counting the money) had to be paid in cash until 1st June 1932. Therefore the fee for sealing, is not included in the postage ypu see on your letters. The total postage for an insured letter was: a) the letter rate (for an ordinary letter), b) the registered fee, and c) the insurance fee (which depend upon the value included). In your case, the "unaccounted" 8 øre is the insurance fee (for amount up to NOK 100).

Svar til dette

Takker! Jeg tenkte det ville være en enkel løsning på dette "problemet". Min samlervenn vil bli underrettet.

Svar til dette

RSS

Siste bevegelser

Synes dette ser bra ut, spesielt stempeldelen. Kanskje dato for utsendelse og siste registrerte bruksdag hadde styrket denne delen ytterligere. Fint at du tar med opplysninger om PiB. Dette kan kanskje fort gå i glemmeboka dersom ingen registrerer d…
3 timer siden
for de håpefulle som aldri blir tilfreds
4 timer siden
Har du spørsmål eller opplysninger om stempler etc. du vil dele med andre, kan du vise dette her.
4 timer siden
Håndskrift på merker og brev. Her kan du få hjelp til å tyde kruseduller og svake eller avvaskede annulleringer på merker du har (eller kanskje også merker du lurer på om du skal kjøpe).
4 timer siden
En gruppe hvor vi diskuterer hvordan en hjemstedssamling bør eller kan bygges opp. Hva som kan eller bør samles.
4 timer siden
Hej Marius, Hej Sigbjørn Mjølstad og Hej Carl Gøran Furst Scheve Det var et væld af gode oplysninger som jeg straks vil efterforske. Tysinde tak for jeres svar allesammen. Med venlig hilsen Jan Krolak
9 timer siden
Gaute Lende er ny samler i Frank E Ring.
17 timer siden
Nå viser det seg at Svenska skyddsperforeringar. Bergman Lagerwall och Swensson kan bestilles fra Sveriges Filatelist-Forbund. Der i gården er økonomien noen millioner dårligere enn i Frank E Ring, så vi får støtte opp om forbundet som best vi kan.…
23 timer siden
Om det ikke kan kalles katalog, så finnes det ihvertfall en oversikt over både statlige og private perfins i Norgeskatalogen 1979. For di statlige er det også en liste over hvilke merker som er brukt, og for di private er bruksperioden oppført. Hvor…
i går
De svenske finnes i et lite hefte 60-70 sider laget av Leif Bergman Tord Lagerwall og Stellan Swenson i samarbeid med Samlerforeningen Bæltespænnarna. Utgitt av Sveriges Filatelist-forbund 1981 Har bare en kopi av dette heftet selv. Vet at OFK har e…
i går
Ingen katalog for norske perfins, ennå. Kanskje noen holder på med den? Om mulig vil den få plass som et kapittel i bokserien Det lille bibliotek™ — men nå er det 4 år siden sist, så kanskje serien er pensjonert? De 11 finske perfins man kjenner ti…
i går
Marius la til bilde
på torsdag
Woah, nå blir det liv i blankett-folket. Men betyr det samtidig at Porto kontrollert-stemplene fases ut, eller allerede er fjernet? Førsteopplag på 62500 betyr at de ikke behøver bli sjeldne, men hvilken dato er tidligste bruk?
på torsdag
Ole la til bilde
på onsdag
Arne Korshavn la til bilde
på mandag
Hej Marius Jeg glemte helt at sige, at de viste stillinger (posisjoner) vandret stilling, Lodret stilling, diagonal stilling til højre og diagonal stilling til venstre alle er set fra frimærkets forside (billedeside). Mvh. Jan Krolak
på mandag
Jan Krolak la til forumtråd
Hej alle   Findes der kataloger over norske, svenske og finske perfins? og hvis der gør, hvor kan man købe dem?   Hvem kan svare?   Mvh Jan Krolak    
på mandag
Jeg har kontrollert data vedr. PiB i Oppland fylke mot en oversikt jeg har laget tidligere med opplysninger jeg har fått fra Arvid Løhre. Endel avvik har kommet fram, slik at det er VIKTIG at du også sjekker dette for det området du er interessert i…
på mandag
Hej Marius Her er de danske perfinstillinger (posisjoner på norsk) ialt 4 Mvh. Jan
på mandag
Heilt ypperlig!!!
på søndag

Grupper

© 2010   Et hjertebarn av Marius

Skilt  |  Bob~bob~bob  |  Terms of Service