Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Har noen en god ide hvordan man kan søke etter vannmerker på postfriske helark og større enheter? Jeg antar at Signoscope T1/T2 kun funker for enkeltmerker, uten mulighet til f.eks. å undersøke hjørnet av et helark?

Visninger: 87

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Dyppe hjørnet i supersafe, så vil du se det.

Hvis du har merker med marg og helark så vises vannmerke ganske godt om du holder det opp mot lyset :-)

Dette fordi frimerkemotivet ikke forkludrer. Da snakker jeg om norske merker.

Takk for svar - ja, helt enig; 'opp mot lyset' er noe jeg bruker en hel del, spesielt for utenlandske. Jeg prøver i utgangspunktet å få bilder av vannmerkene, og det går an men er heller tricky opp mot lyset.

Hvis du skal fotografere vannmerker på helark, så kan du jo lage deg et lysbord.

Masker ut lyset så du får ut det snittet du vil fotografere :-)

RSS

Siste aktivitet

Einar Strand Enkerud svarteKolbjørn Schjølbergs diskusjon Vannmerkesøk på helark?
"Hvis du skal fotografere vannmerker på helark, så kan du jo lage deg et lysbord."
i går
Kolbjørn Schjølberg svarteKolbjørn Schjølbergs diskusjon Vannmerkesøk på helark?
"Takk for svar - ja, helt enig; 'opp mot lyset' er noe jeg bruker en hel del, spesielt for…"
fredag
Einar Strand Enkerud svarteKolbjørn Schjølbergs diskusjon Vannmerkesøk på helark?
"Hvis du har merker med marg og helark så vises vannmerke ganske godt om du holder det opp mot…"
fredag
Arild Håland svarteKolbjørn Schjølbergs diskusjon Vannmerkesøk på helark?
"Dyppe hjørnet i supersafe, så vil du se det."
3 des
Kolbjørn Schjølberg la inn en diskusjon

Vannmerkesøk på helark?

Har noen en god ide hvordan man kan søke etter vannmerker på postfriske helark og større enheter?…Se mer
30 nov
Kolbjørn Schjølberg svarteKolbjørn Schjølbergs diskusjon Bra Youtube-kanal om frimerker !
"Hvis du lurer på hva du kan bruke verdiløs massevare til... hvorfor ikke forvandle det…"
29 nov
Kolbjørn Schjølberg la inn en diskusjon

Bra Youtube-kanal om frimerker !

Jeg kom over denne - veldig bra laget. Jeg linker den derfor her til glede for andre!…Se mer
28 nov
Rune Myrvold svarteRune Myrvolds diskusjon FRIMERKE??
"Hjertelig takk - da har vi i alle fall plassert det i terrenget."
27 nov
Kolbjørn Schjølberg svarteRune Myrvolds diskusjon FRIMERKE??
"SG katalogiserer vel ikke revenues etc sammen med vanlige frimerker, dette er ikke offisielle…"
26 nov
Rune Myrvold svarteRune Myrvolds diskusjon FRIMERKE??
"Ok og takk.  Jeg finner ikke merket verken i Stanley Gibbons eller tilgjengelige nettkataloger…"
26 nov
Kolbjørn Schjølberg svarteRune Myrvolds diskusjon FRIMERKE??
"Det er et Egyptisk pakkemerke ("revenue" / "tax stamp")  fra…"
26 nov
Rune Myrvold la inn en diskusjon

FRIMERKE??

Hei!Er det noen her inne som vet om merket på vedlagte foto er et frimerke, og eventuelt hvor det…Se mer
26 nov
Rune Kristiansen kommenterteRune Kristiansens bilde
Miniatyrbilde

bremsteinen 1947

"- morsom sak,stemplet en måned før serien ble utgitt, og jeg regner med herr Gundersen…"
24 nov
Rune Kristiansen la inn et bilde
24 nov
Rune Kristiansen kommenterteKolbjørn Schjølbergs bilde
24 nov
Dagfinn Mauland la inn en diskusjon

Rott

er det noen som har Rott stemplet frimerker til salgs.Spesielt periode 1950-1970Se mer
24 nov
Tryggve Johansen svarteTryggve Johansens diskusjon Fintagget.
"Ja, jeg hadde ikke sett på disse enda, men det ser ut til å være samme tagging 21…"
22 nov
Tryggve Johansen la inn diskusjoner
22 nov
Einar Strand Enkerud svarteTryggve Johansens diskusjon Fintagget.
"Se også de nye julemerkene (fintagget )"
22 nov

Grupper

© 2018   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår