Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Våren har kommet og min andre hobby kommer til å ta mer tid enn frimerker, tror jeg. Jeg var ute og tok noen bilder i dag mens jeg luftet vår nye hvalp. (den var litt slapp og spydde grønt :) sikkert spist litt planter igjen)

Men jeg fikk tatt noen bilder og fant en fin lokalitet til å få til bilder av småfugl, ekorn osv, kun 2 min gange hjemmenfra.

Ta en titt på bilder her i mitt online galleri.

Tobben

Visninger: 189

Svar til denne diskusjonen

Mye bra bilder der! Pass på så du ikke blir utnevnt til Frank E Rings hoff-fotograf ;-)
Tja, skulle ikke vært meg i mot, men er det noe hoff å fotografere da? :)
Javisst, ser du ikke alle som mangler bilde i profilen sin? :)
Men seriøst, det hadde vært fint om noen kunne ta bilder fra byttemøter, messer og utstillinger, slik at de som aldri har vært med på slike kan få et forhånds-inntrykk. Tross alt blir det fort dølt og kjedelig for utenforstående / førstegangsbesøkende hvis ikke arrangørene har brukt et par hekto fantasi og kreativitet i planleggingsfasen. (Planlegging? Who are we kidding? ;-)
Come to think of it, noe jeg tenkte på tidligere, var å legge ut bilder til fri bruk som PF'er for folk som måtte være fotografisk reserverte, men gjerne ha noen PF'er. F eks av typiske turistmotiver (fyrtårn, bygninger, landskap) eller mer for spesielt interesserte (motorsykler, fly, helikopter, biler, båter, blomster, ølbokser el.l.). Hadde dette vært noe du kunne tenkt deg å bidra til, eller tror du det hele er "for fjærnt"? Tanken var at vi f eks kunne legge inn et lite vannmerke/en signatur med "Frank E Ring" på usjenerende sted i motivet, og at vi således kunne få en hel serie med "semi-offisielle" Frank E Ring-merker (uten kontroll på eventuelt opplag, spredning og anvendelse)... Hva sier du til ideen?
Jo, dette hadde vært moro, og jeg skal ha det i tankene når jeg er ute og fotograferer.
Jeg har heller ikke engasjert meg for mye med PFer, men det er alltid morsomt når det dukker opp en i klippene.

Jeg er ikke den som er flinkest til å gå på utstillinger, men jeg har tenkt meg til Nordia 08 og da er selvfølgelig kameraet med. Byttemøter i Bergen/Os er det vel lite av, det vil si vi har byttemøte hver gang i Os frimerkeklubb (Norges minste klubb?) men med 3 - 5 på hvert møte blir det litt tynt med folk å ta bilde. :)

Tobben
(Os): Lite behov for vidvinkel da ;-)

Ellers får vi se hvordan ideen kan utvikles videre...

RSS

Siste aktivitet

Ole Brænne svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"De nye nettsidene er betraktelig tregere enn før.For meg så virker den nye layouten…"
i går
Carl Gøran Furst Scheve svarteCarl Gøran Furst Scheves diskusjon Avvikende vannmerker og ikke registrerte vm stillinger
"Er du int. i å bytte bort det merket med rundstempel i stilling 8 og et tilsvarende i…"
15 mai
Johnny Thørnquist svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"Også jeg mener å merke at de nye nettsidene er tregere med å oppdatere seg etter…"
13 mai
Robert Nilsskog la inn en diskusjon

Ny nettside hos SKANFIL

Hei alle sammen.Skanfil har fått ny nettside, hva synes dere om den folkens?Har fått noen inntrykk…Se mer
13 mai
Svend Wæver la inn en diskusjon
8 mai
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Takk for tilbakemelding (RES) Regner med at fordamping likevel skjer raskere en ved vann (som…"
16 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Jeg er nok mer Signoskop-fan enn fan av disse kjemiske preparatene. Men skal prøve å…"
16 mar
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Meld tilbake etterhvert som du får gjort deg noen erfaringer. Hvordan gikk det med toll og…"
14 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Benyttet linken over for å bestille. Etter noen uker dukket det opp en pakke fra…"
14 mar
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hei Arild.Jeg så på Facebook at du bruker sjablonger som dekker hele/en stor del av…"
24 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Tusen takk. Verdt å se nærmere på. Spesielt det med stemplene. Nå skanner…"
22 feb
Carl Gøran Furst Scheve svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Fargene jeg ble oppfordret å få tak i er orange blå og div rødfarger…"
20 feb
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Må finnes ut av, takk for tipset Gisle Martin!"
2 feb
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Noen som har vært borti Clarity Watermark Fluid og vet om den kan skaffes i…"
1 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Snublet over denne tråden.Du nevner vann og farget plast. Kan du utdype metoden litt. Hvilke…"
31 jan
Oddbjørn Salte svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"Takker så mye, Audun"
23 jan
Einar Audun Hanstveit svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"I 1874 vart stemlet nytta på strekninga Laxå - Charlottenberg"
23 jan
Oddbjørn Salte la til en diskusjon i gruppen Reisende postekspedisjoner
Miniatyrbilde

Svenske Postekspedisjoner 1874

Det er mye rart som dukker opp i gamle gjemmer.Dette brevet har jo en utrolig adresse, og er sendt…Se mer
23 jan
Oddbjørn Salte ble med i Mariuss gruppe
Miniatyrbilde

Reisende postekspedisjoner

TPO, reisende postekspedisjoner, jernbanestempler... kjært barn har mange navn, og nå har du som…Se mer
23 jan
Gisle Martin svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Nice, liker at jeg har en siste-dato. Får se hvor lenge det holde :)"
21 jan

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår