Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

B.SEDDEL

Dette stempelet finnes på rekommanderte brev, og trolig også verdibrev, adressert til Oslo på 1940- og 1950-tallet. Jeg jobber med en liten artikkel om dette, som jeg håper kan bli publisert i bladet til Oslo Filatelistklubb, INFO.

Er det noen som kan vise flere eksempler på bruken av dette stempelet, så jeg får et bedre grunnlag til å anslå brukstiden?

Views: 173

Svar til denne forumtråden

De ble brukt på rek OL-FDC (adr til Universitetsgata) i 1952 iallfall -- etter hva jeg kan huske å ha hatt mellom fingerne.

Det er godt innenfor den perioden vi har registrert. Tror det var 1957 som er et foreløpig ytterpunkt. Teoretisk kan det ha vært brukt på hele 1960-tallet, hvis bruken er slik jeg tror.

RSS

Siste bevegelser

Arvid Løhre svarte i forumtråd 'Samle frimerkehandlere?'
"Dette er en tidlig konvolutt fra Tubfrim, der de gjenbruker konvolutt fra postmester Franztzen,…"
13 timer siden
Arvid Løhre svarte i forumtråd 'Samle frimerkehandlere?'
13 timer siden
Marius svarte i forumtråd 'Samle frimerkehandlere?'
"Har sett ham før iallfall. Vet ikke om det er i familen til Sørensen som har holdt…"
19 timer siden
Øyvind Tekshov svarte i forumtråd 'Samle frimerkehandlere?'
"Som barn på sent 70 tallet og 80 tallet, husker jeg en handler i Sandvika som het Moe og…"
19 timer siden
Arne Korshavn svarte i forumtråd 'Bedre sent enn aldri.'
"Ja Kolbjørn. Blir litt variasjon i samlingen  :)"
19 timer siden
Arne Korshavn svarte i forumtråd 'Bedre sent enn aldri.'
"Jeg tenkte på det samme Arvid. Det kunne fort blitt en kostbar forsendelse ellers.  :)"
19 timer siden
Kolbjørn Schjølberg svarte i forumtråd 'Bedre sent enn aldri.'
"Hyggelig med stempel fra Oslo på forsendelse fra Oppland! Krydrer litt i hjemstedssamlingen…"
20 timer siden
Arvid Løhre svarte i forumtråd 'Bedre sent enn aldri.'
"Da var det kanskje greit at du hadde frankert med A Innland, og ikke kr 8,-, (som var…"
21 timer siden
Marius svarte i forumtråd 'Stamsund på NK11-15 - sjeldenhetsgrad'
"Nummer 42 t3 på blått merke er en heit kandidat. Men da ekte t3 og ikke en forvridd t2."
i går
Espen Thuve svarte i forumtråd 'Stamsund på NK11-15 - sjeldenhetsgrad'
"Takk for svar Marius ! Ikke umulig at det kommer flere lignende spm. siden jeg ikke har noen liste…"
i går
"3R på NK14. Men på tidlig 1980-tall var det ikke så veldig vanskelig å…"
i går
"Har sammenlignet den med 3-4 andre NK13 jeg har og når jeg legger dem ved siden av hverandre…"
i går
"Tror ikke de har den for salg lengre heller dessverre. Tror ingen har det.... får vel bare…"
i går
Peer-Christian Ånensen svarte i forumtråd 'Stamsund på NK11-15 - sjeldenhetsgrad'
"Skanfil bør også sjekkes ut.  Vet at de hadde katalogen for salg for ikke lenge…"
i går
"Med tanke på fargen, slik jeg ser det på skjermen, må det være den…"
i går
"Stemmer nok det du sier ja Marius. Tok nok litt tid før de nye 3 skilling posthorn (NK18a)…"
i går
"STAMSUND-merket er stemplet i 1872, altså i 3-skillingsperioden, og følgelig brukt som…"
i går
Rolf Scharning svarte i forumtråd 'Samle frimerkehandlere?'
"Jeg kjøpte nylig et FDC av Krigsforlisserien posted Drammen 20-5-44. …"
i går
Tråd åpnet av Arne Korshavn

Bedre sent enn aldri.

Jeg ble litt overrasket da jeg hentet posten i postkassa idag. Der lå det to brev fra 122559 Slidre…Les mer
i går
"Kan opplyse om at Brunsæl og Stein Kristiansen også er utsolgt på NK Postal for…"
i går

Grupper

© 2013   Created by Marius.

Skilt  |  Bob~bob~bob  |  Terms of Service