Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Kanskje ingen ting skjedde, men spørsmålet dukket opp da jeg i nr. 4 samme år ser en notis fra forretningsføreren om at nr. 1 ikke lenger kan skaffes med mindre det kommer inn retureksemplarer fra den største løsforhandleren. Nye klubbmedlemmer og direkte abonnementer vil ikke få heftet om så ikke skjer.

Opplaget var 3300 både i desember 1970 og i februar 1971, mens det var økt til 3400 i april. Skjedde det noe spesielt i januar 1971 siden det ikke var flere eksemplarer igjen. Eller var det rett og slett en større medlemstilgang enn forventet?

Jeg bare spør, mitt lodd er ei at svare. Men kanskje andre på FER vet noe eller har en teori?

mvh

Olav E. Skjervik

Views: 214

Vedheftet

Svar til denne forumtråden

Det samme skjedde i 2005 også, men det holdt såvidt. Ifølge daværende forbundssekretær var det snakk om en blanding av nytegning av abonnement og for mange duplikater på utsendelseslista. NFT 1/2005 i god stand er således "sjelden". Har den ikke selv engang.

Jeg tror vi korrigerte opplaget og renset abo-lista før nr 2 gikk i trykken.

For 1971 kan det også tenkes andre scenario: for mange blader levert til addressering, for mange blader ødelagt under innbinding osv.

Har en ekstra nr. 1/2005 jeg om du er interessert.

Takk for det, Olav, men jeg har datafilen som bladet ble trykt fra, og det holder i grunnen. Men når vi først er inne på 1/05: Er forsiden på dine eksemplarer preget av fremmedlegemer i trykken?

Det ser ut som det er ganske mange små hvite prikker i alle fall i den blå del av forsiden, som om det har vært støv eller lignende til stede. Nå er ikke dette noe særlig i øyenfallende, jeg måtte se ganske nøye etter. Men jeg vet jo ikke om det er dette du sikter til, alt annet ser normalt ut (har sjekket 2 hefter, tror jeg har et til stukket vekk et sted, men har ikke helt kontroll på alt :).

Jeg hadde en aldri så liten passiar med trykkeriet etter den episoden der, og etterpå unngikk vi denslags.

RSS

Siste bevegelser

Tråd åpnet av Marius

Objekter og folk på utstilling i Australia

En god del interessant å se/lese fra verdensutstillingen i Australia i denne Stampboards-tråden:…Les mer
12 timer siden
T. Albertsen svarte i forumtråd 'Postnummer frå 1968'
"Takk for begge PDF'er. Her er det mye glede for oss stempelsamlere."
23 timer siden
Arvid Løhre commented on Hans Kristian Aabø's photo
Minibilde

Brev 1.03 Tinn 48a

"Postrutene i Telemark er litt av et puslespill for oss som ikke er lokalkjent. For noen få…"
i går
Per Erbo Rougthvedt commented on Hans Kristian Aabø's photo
Minibilde

Brev 1.03 Tinn 48a

"håper mine betraktninger kan hjelpe til Brevet er skrevet av Schive 20. april 1843. Når…"
fredag
Gaute commented on Hans Kristian Aabø's photo
Minibilde

Brev 1.03 Tinn 48a

"Det står "mod Attest" nederst i venstre hjørne."
fredag
Ole Jan Myhre commented on Hans Kristian Aabø's photo
Minibilde

Brev 1.03 Tinn 48a

"Jeg forslår følgende teori: Brevet er signert av sokneprest Schive, som stemmer med…"
torsdag
Marius svarte i forumtråd 'NK 1' i spesialgruppa Klassisk Norge
"Nei, lilla sverte bakpå et merke er ingen garanti for noesomhelst. Enhver kan støpe…"
torsdag
Arvid Løhre svarte i forumtråd 'Oscar kronemerker'
"NFT Nr 5, mai-juni 1976"
onsdag
Svein Bentsen svarte i forumtråd 'Oscar kronemerker'
"En gang , antakelig i 70-åra, hadde Werenskiold en artikkelserie i Nft angående typing…"
onsdag
Blogget av Øyangen

Stenkjær Bypost

Jeg  trenger litt bistand vedrørende Stenkjær bypost.Det er opplyst i noen kataloger at frimerkene…Les mer
onsdag
nrps svarte i forumtråd 'NK 1' i spesialgruppa Klassisk Norge
"Sjeldent er sjeldent, og "alt er relativt" - ikke sant - så hvis vi tar oss den…"
tirsdag
arild skagen commented on arild skagen's photo
Minibilde

2 stk brevkort

"Takk for informasjonen Arvid."
tirsdag
Arvid Løhre commented on arild skagen's photo
Minibilde

2 stk brevkort

"Hei! Dette er offisiell HELPOST, utgitt og solgt av Postverket, slik som Smartpost er det i dag.…"
tirsdag
arild skagen commented on arild skagen's photo
Minibilde

2 stk brevkort

"Noen som har formening om hva disse kan være verdt?"
May 13
Bilde lagt ut av arild skagen
May 13
arild skagen er ny samler i Frank E Ring.
May 13
Marius svarte i forumtråd 'NK 1' i spesialgruppa Klassisk Norge
"Noen folk er nok glade i å stemple, uansett hva det dreier seg om, så du finner i…"
May 13
Rune Kristiansen svarte i forumtråd 'Oscar kronemerker'
".....da er det vel ingen som har en helsak med Oscar II? Eller?  "
May 12
Rune Færstad svarte i forumtråd 'Oscar kronemerker'
"Flottings, takk for svar :-)"
May 12
Arne Korshavn svarte i forumtråd 'Det blir ikke mange postkontor igjen.'
"Hei Jeg begynte å ajourføre en liste over alle PiB'er i landet, men da NK Postal…"
May 11

Grupper

© 2013   Created by Marius.

Skilt  |  Bob~bob~bob  |  Terms of Service