Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Mangler en del forskellige når det gjelder Nk stemplet. En del av disse typene er vanskelig å skille stemplet. Er det noen som har disse for salg.
 
Her er listen.
 
1399 x2, 1400 x2, 1407 x2, 1149 y2, 1149 y3 ( alle disse er vanskelig å skille stemplet)
1288 Bx3
1454 Ib (2007)
1489 B
1430 IA x2, 1430 IAy, 1431 IAx2, 1432 IAy, 1432 IIy, 1433 Ix2, 1433 Ix2, 1491 y ( alle vansklig å skille stemplet, hvis man ikke har svaret før det stemples.)

Visninger: 362

Svar til denne diskusjonen

Hei Audstein.
Jeg har jobbet en del med NK 1431 i det siste, og kommet fram til noen konklusjoner når det gjelder papirtyper. La nettopp til en tråd om dette. Skulle lagt den her under gruppen Papirtypere, får gjøre det riktig neste gang.
Sitter ikke med katalogen tilgjengelig akkurat her jeg er nå. Hvilken papirtype er 1431 1Ay? Kan godt hende jeg har denne til deg.
Hei! Takk for et fint innlegg med tanke på vasking av papirtyper.

Når det gjelder tråder her på Frank E. Ring, er det en stor fordel å ta kopi av det opprinnelige innlegget i HTML-format (slik at man får med alle kjennetegn i teksten), og lagre kopien som en tekstfil på harddisken. Da kan man eventuelt slette den opprinnelige forumtråden, og flytte innlegget til eksempelvis papirtyper-gruppen. Om man ikke har tatt kopi på forhånd, kan man enten bruke kopier-klipp-og-lim på vanlig vis og understreke/utheve ord manuelt, eller kopiere innleggets HTML-kode til et nytt innlegg; har gjort det selv flere ganger.

Ellers har han 1431 IAx2 i tankene hva 5,50-merket angår - for øvrig et merke også jeg mangler. Hvis jeg ikke tar helt feil, har jeg en del postfriske dubletter av 1432 IIx (og alle fintaggete fra denne serien), men mangler mange andre, blant annet 1431 IAx2, 1430 II, 1431 II og 1432 IIy, så hvis du skulle ha noen av disse, er jeg interessert. Skal kontrollere merkene nærmere, og dersom det er 1432 IIx jeg har en del av, kan du godt få noen eksemplarer til frimerker.org.
Hei!

Nå har jeg slettet den opprinnelige tråden, og flyttet innholdet til en ny tråd her.
Takk for tipset.

Ser at jeg klarte å rote med nummeret når det gjelder typen Audstein manglet av 1431.
Husker jeg rett så var vel 1431 1Ax2 papirtype ZaP2? Dette merket har jeg flere av brukt, "vasket" slik at typeindikasjonen er god.

Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal fortsette med jobben å finne papirtyper på husflidserien. Poenget var å lage noen flotte salgsobjekter til frimerker.org. Saken er at det er utrolig mye arbeid med dette, og jeg vet ikke hvor mye det vil bringe inn til formålet med siden min. Jeg får gå i tenkeboksen på den der.

Ellers synes jeg det er kjempekjekt å jobbe med papirtyper. Driver å bygger opp en spesialsamling engelske Machins (dronninghoder), hvor det virkelig er mye å forske i.

Postfriske eksemplarer av serien hadde vært interessant å legge ut for salg på frimerker.org. :)
Du er inne på noe vesentlig Eivind, når du du sier at det er en tidkrevende og tildels vanskelig jobb med å finne sikre papirtyper på brukte merker, i tillegg blir det på mange en høy "vrakandel" pga. usikkerhet. I en annen tråd her på Frank.E.Ring blir det siktet til urimelig høye katalogpriser på papirtyper, vel, jeg synes ikke disse er så høye mtp. nettopp det som her sies: Tidkrevende og tildels vanskelig. I tillegg er en del papirtyper sjeldne og vanskelige å finne selv om opplagstallene ofte tilsier "massevare."
Én ting er samleren eller handleren som sitter bøyd over en UV-lampe, og etter beste evne klarer å finne ut hvilken papirtype merket har etter en halvtimes arbeid - der er jeg fullstendig enig i at arbeidet kan reflekteres i prisen, og det var vel det HK hadde i tankene da prisene på papirtyper ble mangedoblet for noen år siden.

Men idag blir de fleste papirtyper solgt postfriske, og når man attpåtil tar merkene fra helark med trykningsdato der papirtypen er like opplagt som at det er sol i Sahara ved middagstid, er prisen etter min mening ikke i nærheten av det den burde være. Høye priser som ikke avspeiler den virkelige verdien fører bare til økonomiske bobler, noe som dessverre slår negativt ut for frimerkesamling som helhet, slik postfrisk-feberen i Norwex 80-perioden gjorde det. Tror neppe at noen som med gull i blikket hamstret miniatyrark i 1980, blir oppmuntret til å samle frimerker når vedkommende får vite at merkene har omtrent samme verdi som Disney-klistermerkene i minstemanns krøllete utgave av Donald Duck&co.
Hei.

Har vært på ferie så jeg har ikke fulgt opp tråden. Takk for et godt innlegg når det gjelder vasking. Er interessert i å kjøpe 1431 1Ax2 og også andre på opprinnelig liste hvis du har. Kan du sende meg en mail. audstein@hotmail.com

RSS

Siste aktivitet

Gisle Martin svarteTrond Rosselands diskusjon oppdatering
"Siden holdes oppe men har ikke blitt oppdatert med tanke på lenker på lang tid.De…"
20 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Hei igjen. Takk for innspill vedr. ny NK Inge. Denne NK’en måtte jeg bare skaffe…"
5 mar
Trond Rosseland la inn en diskusjon

oppdatering

Lurer på om det ikke er noen oppdateringer på denne siden lengre?Linker til websider er utdatert.Se mer
24 feb
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Ja, det er noen endringer, men ikke store greier. Jeg har oppdatert regnearket mitt til 2024, og…"
5 feb
Inge Svinnset svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Bra initiativ. Her er vist til NK 2014. Hvis jeg har forstått det rett har siste utgaven av…"
4 feb
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
""Dersom det er interesse for det kan jeg legge ut det jeg har for Ib og II…"
2 feb
Rolf Erik Sjøstrand la til en diskusjon i gruppen Klassisk Norge
Miniatyrbilde

NK 42 vannmerkestillinger

Hei,På vedlegget har jeg sammenfattet det jeg vet og har funnet av stillinger for NK 42Ia:…Se mer
30 jan
Rolf Erik Sjøstrand kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

118 I Ringsaker men hva mer ?

"Hei, Og takk for svar. Har forsket litt videre på dette selv også og det ser ut til at…"
21 jan
Einar Strand Enkerud kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
18 jan
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde

118 I Ringsaker men hva mer ?

Kan noen hjelpe med hva som er tekst på dette stempelet i tillegg til Ringsaker ??
17 jan
Einar Strand Enkerud kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 118 Trondheim-Namsos

"Namsosbanen ble ikke offisielt åpnet før i 1934-35"
jul 3, 2023
Gisle Martin kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Ah, jeg tenkte ikke så langt i farta. Sjekket listen min over vannmerkestillinger som jeg…"
mai 26, 2023
Rolf Erik Sjøstrand kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Hei! Fint at du likte bildet. Men utgangspunktet, vannmerket på frimerket, er helt…"
mai 26, 2023
Gisle Martin kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Ypperlig bilde av Vannmerke type 3.Hvilket apparat har du brukt for å vise vannmerket?"
mai 25, 2023
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde
mai 21, 2023
Blogginnlegg lagt ut av Olav E. Skjervik

Spørsmål om frimerkealbum

Lenge siden at jeg har jobbet med frimerkesamlingen min så jeg er ganske rusten.For lenge siden…Se mer
mai 3, 2023
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 103 Heftemerker
"Takk for info. Setter pris på denne typen informasjon, gir motivasjon til å gå…"
mar 8, 2023
Rolf Erik Sjøstrand la inn en diskusjon

NK 103 Heftemerker

Hei,Vedlagt litt om vannmerkestillinger på NK 103 B og D.Ta en titt! og kom gjerne med…Se mer
feb 22, 2023
Olav E. Skjervik svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Oppdaget nettopp at SuperSafe var gått ut av produksjon (opplyst fra Skanfil). For lenge…"
jan 14, 2023
Blogginnlegg lagt ut av Frode Hauge

AUKSJON I Bergens Filatelist-Klub

Kryss av tirsdag 29.11. 2022 i kalenderen!Da er det storauksjon i Bergens Filatelist-Klub i Nye…Se mer
nov 21, 2022

Grupper

© 2024   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår