Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Hei godtfolk.

Vi i Qxl har i en periode nå jobbet med et knippe samlere om å lage en bedre og mer brukervennlig kategoriinndeling av flere samlerkategorier. Vi er ferdig med mynter og sedler og har nå satt forkus på frimerke kategorien vår.

Jeg regner med at det finnes mange der ute som har godt tips og råd å komme med i den anledningen. Vi har fått en utkast fra Stig Westerhus med far som vi ser på som et godt utgangspunkt. Har dere lyst til å ta del i et nytt oppsett for vår frimerkekategori?

Hvis det vises interesse for dette legger jeg ut det forslaget som Stig har startet med.

PS.

Fant ikke en egen frimerkekategori å jeg er usikker på om jeg har postet riktig.

Visninger: 1099

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Er det mulig for de som har objekter plassert i de gamle kategoriene å flytte dem over til de nye kategoriene?
Når fra ble dette gjeldende? Folk finner ikke samlinger og lotter Norge som er under Andre områder.
Jeg antar at det er en glipp fra qxl's side når lots/samlingerNorge har havnet under "Andre samleområder" og ikke under kategorien "Frimerker Norge". Jeg regner med at inntjeningen på kategorien samlinger/lots er så stor at qxl prioriterer å endre dette. Vi kan iallfall ikke ha det slik det er nå.
Det er bra, men nå er Varianter forsvunnet.
Ikke forsvunnet, bare flyttet til "Andre områder"

Ting begynner å komme på plass nå etterhvert ser jeg, men fortsatt henger det igjen endel rare plasserinegr. For eksempel finnes Danmark, England/Commonwealth, Grønland, Island og Tyskalnd under kategorien FRIMERKER - NORGE . Disse bør jo flyttes til Frimerker NORDEN, eller Frimerker EUROPA etc.

Samtidig finnes det "mye rart" under ANDRE OMRÅDER som også med fordel kunne vært fordelt på de overnevnte kategoriene etter min mening. Lot/samlinger NORGE skal jo selvsagt tilhøre FRIMERKER NORGE og det samme burde vel REISENDE STEMPLER  gjort(selv om den kategorien selvsagt kunne vært i alle de tre overnevnte hovedkategoriene som Reisende stempler Norge, Reisende stempler NORDEN og Reisende stempler EUROPA etc.)

FDC, BREV OG HJEMMSTEDSFILATELI

Også her finnes endel som skal flyttes til NORDEN og EUROPA/Resten av verden.

Videre tror jeg det hadde vært bedre å skille ut FDC-NORGE som en egen HOVEDKATEGORI med de underkategoriene som alt finnes der.

Og som tidligere sagt ville jeg - inndelt denne kategorien slik at HOVEDKATEGORIEN

gjerne het BREV OG HJEMSTEDSFILATELI NORGE og så deretter delt denne i to UNDERKATEGORIER  nemlig BREV-NORGE og HJEMSTEDSFILATELI - NORGE og så listet alle FYLKENE opp med navn under hver av disse UNDERKATEGORIENE 

Slik det er nå kommer det veldig mye opp på skjermen under denne HOVEDKATEGORIEN og navnene (Brev og Hjemmstedsfilateli- Rogaland etc ) blir alt for lange.

Slik er bedre:

BREV OG HJEMSTEDSFIALTELI - NORGE

BREV-Norge:

Akershus

ØSTFOLD

VESTFOLD

etc, etc

HJEMSETDSFILATELI-Norge:

ROGALAND

HORDLAND
NORDLAND

TROMS

etc, etc.

Altså som en HOVEDKATEGORI med to underkategorier. På denne måten ville det sett mye ryddigere ut på skjermen.

Det finnes sikkert mer som kunne vært justert litt mer på også, men dette er iallefall noen innspill som kommer etter endel diskusjon med flere andre brukere.

RSS

Siste aktivitet

Espen Thuve la inn en diskusjon

Hjelp til denne, NK 38 ?

Noen som kan hjelpe med denne ?  NK 38 ?…Se mer
4 mai
Kolbjørn Schjølberg la inn et bilde

Nyoppdaget OFFSAK fra 1855 !!!

Her må litteraturen skrives om. Trodde du at Norges første frimerke var et blått 4-skillings…
3 mai

Sjeldent "Fancy Cancel", løp og kjøp!

Utrolig mye morsomt på ebay.
27 apr
Kolbjørn Schjølberg svarteKolbjørn Schjølbergs diskusjon Kjøllefjord?
"Her er to ulike stempler fra 2003 (litra E) og 2006 - ifølge Posten fantes det ikke…"
18 mar
Gisle Martin svarteGisle Martins diskusjon NK 137-140 Svalbard graveringstyper
"Jepp, enig med deg. Men er det mulig å skille hovedtypene fra heverandre? Har ikke funnet noe…"
14 mar
Einar Strand Enkerud svarteGisle Martins diskusjon NK 137-140 Svalbard graveringstyper
"Sånn som jeg tolker Norgeskatalogen og håndboka fra 1963, så er det brukt samme…"
12 mar
Gisle Martin la inn en diskusjon

NK 137-140 Svalbard graveringstyper

NK 137-140 Svalbard finnes i 2 graveringstyper i henhold til NK.Noen som vet hvor jeg kan finne en…Se mer
8 feb
Gisle Martin ble med i Roald Aunes gruppe
Miniatyrbilde

Klassisk Norge

for de håpefulle som aldri blir tilfreds
8 feb
Tom Herzeth la inn en diskusjon

Safe elektronisk taggemåler

Hei!  Vil gjerne høre fra de som har erfaring med Safe perfotronic II.  ER den enkel å bruke og gir…Se mer
26 jan
classicstamps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Hei. Vet dere om renset bensin til diverse primus/coleman produkter vil fungere? Tenker mere…"
21 jan

(U)vanlig Oslo stempel...

Kan ikke erindre å ha sett dette stempelet tidligere... Det var en hel del stempler rundt…
14 jan
Kolbjørn Schjølberg la inn en diskusjon

NK1871 nyanser i fargemetning

Her har Marit Bjørgen gradvis fått seg oransje landslags-drakt... …Se mer
12 jan
Kolbjørn Schjølberg kommentertempis blogginnlegg Hvis noe er for godt til å være sant...
"...og Legion lever utrolig nok videre til stadig høyere priser..."
12 jan
Carl Gøran Furst Scheve kommenterteRolf Erik Sjøstrands blogginnlegg Følgeseddel fra 1910
"Dæven for en flott sak."
11 jan
Rolf Erik Sjøstrand kommenterteRolf Erik Sjøstrands blogginnlegg Følgeseddel fra 1910
"Nå også med attest!!   Godt Nytt År !!"
2 jan
classicstamps svarteclassicstampss diskusjon Moderne Variant
"Thune på vakkert blått hav"
nov 27, 2020
Ole svarteclassicstampss diskusjon Moderne Variant
"Denne varianten er kjent og er beskrevet i siste utgave av Norsk filatelistisk tidsskrift nr 7…"
nov 26, 2020
classicstamps la inn en diskusjon

Moderne Variant

For meg så ser det ut som merket til høyre mangler en farge i trykken. Jeg kan ikke se at det er…Se mer
nov 26, 2020
classicstamps svarteclassicstampss diskusjon NK4 Askevold
"Takker, ikke så sjeldent altså :)"
nov 25, 2020
Einar Strand Enkerud svarteclassicstampss diskusjon NK4 Askevold
"6 punkt"
nov 25, 2020

Grupper

© 2021   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår