Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Jeg vil bare legge inne en tråd for å se om noen andre deler min irritasjon over Qxl`s nye profil.

A: Alle tidligere lenker er brutt. Det vil si at jeg ikke en gang har tilgang til ting jeg kjøpte forrige uke! Googler man merker og får et Qxl-treff virker ikke lenken.

B: Karaktersystemet er ødelagt. Folk med tidligere flere tusen handler/ karakterer står nå oppført med noen titalls. Selv hadde jeg 420 karakterer, nå er det 98.

C: Søkerkriterier. Postfrisk/ stemplet/ brev etc. er ikke lenger søkerkriterier. Derimot kan det søkes på brukt/ nytt som ikke har noe med f.eks pf/ stemplet å gjøre. Land er kun "Norway"/ Danmark.

D: "Søkeragenten". Jeg har aldri søkt annet enn frimerker. Til nå har min søkeragent funnet et porselensservice, en plakat og en foldekniv!

E: Det kommer forslag til "søkeord". Alle er like idiotiske, for eksempel et tall, en tilfeldig konjunksjon eller lignende.

Jeg kunne fortsatt lenge, men regner med at jeg ikke er den eneste som synes dette er helt på tryne.

Jeg håper dette er det som skal til for å få samlere til å forlate Qxl og heller gå over til for eksempel gibud.no som på alle måter er en bedre side. Ikke har de hammerslagsgebyr, noe som gjør den langt mer egnet for å handle billige enkeltobjekter. I tillegg er provisjonen for selger lavere.

Visninger: 5249

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Det er nesten utrolig at man nå ikke har skikkelige kategorier som tidligere.......

GIU'en er håpløs.

Hvorfor endre på noe som fungerte????

Skulle selvfølgelig være GUI'en, ikke GIU'en.

Jeg sendte like godt en mail til auksjon@qxl.no for å si min mening om dette tilbakeskrittet.

Andre som har gjort det samme?

Blir spennende å se om det kommer noen respons.

Hva f.... er det som foregår? Kundeservice gidder ikke en gang å svare . Håper at dette er dråpen for alle selgere på QXL til å bytte nettside, for maken til tungvint nettside har jeg aldri opplevd. Når jeg søker etter  varianter på frimerker kom klokker opp

Oppfordring til alle!

Klag forlang gml plattform tilbake eller bytt til Gi bud

Kopi av mail til QXL:

Hei.

 

Hva i all verden er det dere har funnet på????

Dette er den verste GUI’en jeg har sett i mitt liv og jeg har tross alt jobbet med data i snart 40 år!!

Overhode ikke intuitivt, masser av data forsvunnet på min side, objekter mangler bilder, søking er hinsides enhver fornuft.

 

Jeg foreslår at dere ruller tilbake til 1.0 og gjennomfører 2.0 til den er ferdig og brukervennlig. Dette er knapt en Beta-versjon!!!!

 

Mvh

Sverre

Jeg synes synd på folk som har lagt ut objekter til auksjon nå, ettersom de er bortimot umulig å finne for kjøpere. Om noen har lagt ut et stort parti nå, risikerer de betydelige tap, dessverre.

Som jeg ser det virker det som Qxl ikke har tenkt på frimerkesamlere i det hele tatt, da ingen av søkerkriteriene er relevante. Siden virker riktignok elendig uansett hva du skal handle, men totalt ubrukelig for filatelister. I tillegg er den stappfull av feildata.

Jeg har selvsagt skrevet og klaget, og håper alle andre gjør det. Særlig håper jeg de som selger mye tar seg bryet med å klage.

Dette er ikke et dårlig eller komplisert brukersnitt, noe man venner seg til etterhvert, det er en fullstendig ødelagt handelsplass.

Latterlig.
Dette må være en av IT-historiens største EPIC FAIL.
Jeg har ikke, og kommer ikke til, å klage til QXL om dette.
Tvert imot håper jeg de går ad Dundas med et stort brak, slik at de aller fleste flytter over til gibud.no eller eventuelt eBay/Delcampe etc.
Lurer litt på hvilke IT-konsulenter som har solgt inn det der? Antageligvis har de fått betalt for "jobben" også. :)
Makan!

Vel, antar at NAV og diverse andre statlige etater har hatt noen værre prosjekter, men utover det så er dette faktisk så utrolig dårlig at det er til å gråte av. Her har programmererne fått fritt frem, ingen kommunikasjon med brukerne på andre siden av PC-skjermen. Dette er et eklatant eksempel på et konsulent/programmererstyrt prosjekt som ledelsen i Lauritz/QXL ikke har hatt KONTROLL på overhode. Konsulentfirmaet må bare løpe til banken fort som f..., tømme kontoen og stikke av. JHC! Hadde jeg hatt sånne konsulenter innomhus, hadde de vært sendt på dør allerede etter Pre-Beta versjonen! SIC. Måtte Lauritz bare krype til korset og reversere til QXL 1.0 fortere enn svint. I'm gone. Skylder jeg penger, forresten? Vennligst send giro pr. snail-mail, takk.

Ja dette var triste greier, jeg kjenner at begeret begynner å bli fyllt opp til randen, og vel så det.

Jeg har sendt nedenforstående epost til QXL folka, så kan de svare om de vil, ikke det at jeg bryr meg så mye mer med det nettstedet. Synd egentlig for det er mange fine selgere (og kjøpere) samlet på dette "auksjonshuset".

Til de av dere som kjenner meg og har handlet med meg så blir jeg i tiden fremover å spane ut Gibud.no for objekter til mine samlinger, håper vi kan treffes der. Her er mitt skriv til QXL og jeg oppfordrer dere andre som også kjenner dere frustrerte eller skuffet til å sende noen ord dere også.

"Hei dere!

 

Det er ikke ofte jeg lar meg provosere, men dere har lykkes med dette et par ganger.

Nå sist med endringer i brukergrensesnittet på qxl.no.

Hvorfor i all verden endre på noe som fungerer??

Jeg har vært bruker/kunde av deres nettauksjoner i en årrekke nå. Og jeg har som bruker av deres tjenester stort sett vært fornøyd med deres kategorisering av de forskjellige auksjonsobjektene, og spesielt godt fornøyd med deres kategorisering av filatelistiske objekter etter at vi brukere fikk komme med innspill på hvordan dette kunne tilrettelegges på best mulig måte.

Med deres siste endringer så er det blitt så godt som umulig å finne frem på deres nettsider.

Jeg har gitt opp, blir bare frustrert. Jeg velger å forstå det slik at dette må bero på innkjøringsproblemer og utrolig dårlig kvalitetssikring ved implementering / migrering av nytt brukergrensesnitt.
Dette stykke arbeid kan dere hverken være stolte av eller særlig fornøyd med ei heller bekjent av.

Som tidligere nevnt har jeg handlet hos QXL i flere år, jeg har langt over 1000 vel gjennomførte handler, og jeg har vært en fornøyd kunde så langt, og nå kan jeg ikke logge inn en gang fordi at jeg ikke eksisterer i databasen deres, hva er dette for noe tull?

Ettersom de gamle menyene for navigering på nettsidene deres er tatt bort, så er det er med beklagelse at jeg jeg ser meg nødt til  å se meg om etter andre og bedre fungerende auksjonsnettsteder. Særlig beklagelig er dette overfor mine auksjonsforbindelser som jeg har hatt et godt forhold til, og som jeg fortsatt ønsker å gjenomføre handler med, og derfor vil anbefale å flytte over til bedre egnede auksjonssider som for eksempel Gi bud.no, som for øvrig ikke har hammerslagsgebyr, noe som gjør det attraktivt å legge ut objekter til lave utropspriser.

 

Jeg ønsker dere lykke til videre!

 

Med frustrert hilsen

Johnny Thørnquist"

Så var det sagt!

Meget godt formulert !

Så får vi se hva de gjør nå. Kanskje frimerker er "Pain in the ass" for dem ?

Da er det vel bare å bytte auksjonshus.

Og hilse QXL et vemodig R.I.P.

Sverre

Jeg tenkte også det, at de kanskje av en eller annen grunn ikke ønsker å være handelsplass for frimerker. Men i så fall ønsker de ikke å være handelsplass for samlerobjekter overhodet, for det er presis samme søkerfunksjoner og oppbygging uansett hva man skal kjøpe. Regner med det er mange her som samler andre ting og som kan bekrefte at det er like elendig om man samler mynter, antikviteter etc. etc.

Dette var jammen triste greier. Ta en tur på Facebooksidene til qxl (både .no og ikke minst .dk) og les kommentarene som brukere har lagt inn i forbindelse med omleggingen. Vi er ikke alene om å synes at dette er noe dr... .

Ser at qxl tidlig har sluttet å svare på de negative ytringene. Lukter det omlegging som ikke gikk etter planen...?

RSS

Siste aktivitet

Rolf Erik Sjøstrand svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon Hjelp til portosatser.
"Hei, Tusen takk for hjelpen. Da kan albumsidene sluttføres!! Rolf Erik"
26 jun
Rolf Scharning svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon Hjelp til portosatser.
"Hei, Til Tyskland 1914: Brevporto 30 øre, rek. gebyr 20 øre, assuranse 16 øre.…"
25 jun
Rolf Erik Sjøstrand la inn en diskusjon

Hjelp til portosatser.

Hei,Noen som kan hjelpe med hvordan portosatene på disse to verdibrevene er satt sammen.Brev 1: Til…Se mer
7 jun
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde

KRA. STEMPEL

Kort til Paris i 1907 frankert med NK 73, 74 og 75 på forsiden. Uvanlig stempel?
28 mai
Ole Brænne svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"De nye nettsidene er betraktelig tregere enn før.For meg så virker den nye layouten…"
23 mai
Carl Gøran Furst Scheve svarteCarl Gøran Furst Scheves diskusjon Avvikende vannmerker og ikke registrerte vm stillinger
"Er du int. i å bytte bort det merket med rundstempel i stilling 8 og et tilsvarende i…"
15 mai
Johnny Thørnquist svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"Også jeg mener å merke at de nye nettsidene er tregere med å oppdatere seg etter…"
13 mai
Robert Nilsskog la inn en diskusjon

Ny nettside hos SKANFIL

Hei alle sammen.Skanfil har fått ny nettside, hva synes dere om den folkens?Har fått noen inntrykk…Se mer
13 mai
Svend Wæver la inn en diskusjon
8 mai
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Takk for tilbakemelding (RES) Regner med at fordamping likevel skjer raskere en ved vann (som…"
16 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Jeg er nok mer Signoskop-fan enn fan av disse kjemiske preparatene. Men skal prøve å…"
16 mar
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Meld tilbake etterhvert som du får gjort deg noen erfaringer. Hvordan gikk det med toll og…"
14 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Benyttet linken over for å bestille. Etter noen uker dukket det opp en pakke fra…"
14 mar
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hei Arild.Jeg så på Facebook at du bruker sjablonger som dekker hele/en stor del av…"
24 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Tusen takk. Verdt å se nærmere på. Spesielt det med stemplene. Nå skanner…"
22 feb
Carl Gøran Furst Scheve svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Fargene jeg ble oppfordret å få tak i er orange blå og div rødfarger…"
20 feb
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Må finnes ut av, takk for tipset Gisle Martin!"
2 feb
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Noen som har vært borti Clarity Watermark Fluid og vet om den kan skaffes i…"
1 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Snublet over denne tråden.Du nevner vann og farget plast. Kan du utdype metoden litt. Hvilke…"
31 jan
Oddbjørn Salte svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"Takker så mye, Audun"
23 jan

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår