Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Jeg fant dette på en side for salg/kjøp av frimerket.

Hva er dette egentlig??? Vedkommende selger det for høystbydende over kr. 50.000,- ????

Visninger: 1089

Svar til denne diskusjonen

Det skal eksistere 4 eksemplarer av NK 19 utagget som ifølge eldre utgaver av Norgeskatalogen og håndboken bind 1 stammer fra makulatur. Bjørn Kristian Wang la ut litt informasjon her på Frankering for noen år siden:

http://www.frankering.com/photo/1989572:Photo:1066

Bildet som du henviser til er nok en illustrasjon fra for eksempel en albumside eller en katalog da mange elementer skiller seg fra NK 19.

Vedkommende viser til at det er 4 kjente av dette merket, men jeg regner med at de i så fall skal se ut som NK 19. Som du skriver så ligner ikke dette på NK 19, spesielt NORGE. Blanding av stolpe og antikva. 

Tror ikke det er noe "røverkjøp" til 50.000,-  :)

Dete merke er ren famtasi. Ikke ekte.  Bildet somjeg laa ut for noen aar siden er bare klippet fra en vanlig merke.  NK hadde notering om utagget merker I mange aar men ingenting er sagt naa.  NK hadde feil beskrivelse da.  Det er eggentlig NK 28 som er kjent med 4 utagget eksemplarer.  Par av disse er blant mine bilder her paa FER.

NK28 er vel strengt tatt kjent i 100 eksemplarer utagget.

96 er som en stor blokk i Postmuseets helarksamling. Posisjon 1-2/11-12 er klipt ut av arket og er på private hender.

Jeg har et gammelt bilde med disse 4 som en 4-blokk som altså senere er delt ytterligere. 

RSS

Siste aktivitet

Oddbjørn Salte svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"Takker så mye, Audun"
for 9 timer siden
Einar Audun Hanstveit svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"I 1874 vart stemlet nytta på strekninga Laxå - Charlottenberg"
for 13 timer siden
Oddbjørn Salte la til en diskusjon i gruppen Reisende postekspedisjoner
Miniatyrbilde

Svenske Postekspedisjoner 1874

Det er mye rart som dukker opp i gamle gjemmer.Dette brevet har jo en utrolig adresse, og er sendt…Se mer
for 14 timer siden
Oddbjørn Salte ble med i Mariuss gruppe
Miniatyrbilde

Reisende postekspedisjoner

TPO, reisende postekspedisjoner, jernbanestempler... kjært barn har mange navn, og nå har du som…Se mer
for 15 timer siden
Gisle Martin svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Nice, liker at jeg har en siste-dato. Får se hvor lenge det holde :)"
fredag
Oddbjørn Salte ble med i Roald Aunes gruppe
Miniatyrbilde

Klassisk Norge

for de håpefulle som aldri blir tilfreds
fredag
Øivind Rojahn Karlsen svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Godt svar fra Arvid. Det er viktig å presisere at det som er angitt som Første og…"
fredag
Gisle Martin svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Ikke noe problem. Jeg liker disse diskusjonene."
fredag
Oddbjørn Salte svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Beklager, du har helt rett."
fredag
"Er rimelig sikker på at det er stemplet 22/12-2017. Det ble sent fra min Oldefar (som var…"
fredag
Arvid Løhre svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Hei! Oppdateringer av Postal kan meldes til samme adresse som…"
fredag
Gisle Martin la til en diskusjon i gruppen Norske poststempler
Miniatyrbilde

Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings

Er ikke veldreven på stempler, men liker å plukke litt.Kan noen dobbeltsjekke NK Postal III for meg…Se mer
fredag
Gisle Martin ble med i Arne Korshavns gruppe
Miniatyrbilde

Norske poststempler

Har du spørsmål eller opplysninger om stempler etc. du vil dele med andre, kan du vise dette her.
fredag
Steffen Haustrup Hansen svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hej. Mange tak for linket - det var præcis disse jeg ledte efter. Venlig hilsen Steffen"
9 jan
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Her ligger bilder av typene i god…"
9 jan
Steffen Haustrup Hansen svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Mange tak for hjælpen, og tak fordi du ville skrive til NF. Jeg bruger ikke Mac, så det…"
4 jan
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Det stemmer at det ikke er de samme bildene som er i håndboken. De er laget ved direkte…"
4 jan
"Hej. Tak for vejledningen, men jeg må indrømme, at jeg åbenbart ikke har meget…"
4 jan
"Jeg har lastet ned filene på nytt og testet. Svg-filene kommer opp fint hos meg. Noen av de…"
4 jan
"Mange tak, men jeg kan desværre ikke få det til at virke. Jeg har downloaded Inkscape,…"
3 jan

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår