Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Forfalskinger? (48)

Diskusjoner Svar Siste aktivitet

Falskt merke ?

Synes dette merket virker litt rart.Noen formeninger ? Bildet er scannet fra NFT nummer 3 Auksjons objekt nummer 351 hos Brunsæl den 8.mai

Startet av Bjørn

2 mai 3, 2009
Svar innen Bjørn

For godt til åvære sant?

Regner nesten med at dette er falskt. Hva tror dere?

Startet av Pål Berg

20 apr 20, 2009
Svar innen Marius

Falske NK1 på eBay - hva synes du?

Innimellom blusser det opp med norske falske frimerker som ikke er noe annet enn en fargeprint laget av mindre begavede eBay-selgere. Her e…

Startet av Marius

22 mar 26, 2009
Svar innen Bj. Kristian Wang

Falskt stempel

Dette stempelet kan da umulig være ekte?

Startet av Pål Berg

10 mar 20, 2009
Svar innen Erling Andresen

MER FALSKHET : V-OVERTRYKKENE

Stempler er vel det som forfalskes mest i vår frimerkeverden, men det er jo så mange andre muligheter.. Jeg har to V-merker som ifølge en g…

Startet av Hans Brubak

10 mar 17, 2009
Svar innen Marius

Skatestraumen - falsk vs ekte

I forbindelse med denne tråden ble det lagt ut et bilde av Nordkapp stemplet Skatestraumen 23 XI 57 - hvordan ser man at dette er falskstem…

Startet av Kolbjørn Schjølberg

1 mar 11, 2009
Svar innen Marius

Reperfs — omtagginger av klassiske merker — hvorfor?

Jeg fikk spørsmål på epost forleden om hvorfor det er så mange norske klassiske merker, les: skillingsmerker, med falske tagger? En opplag…

Startet av Marius

8 jan 25, 2009
Svar innen Bj. Kristian Wang

4-BLOKK ---- NK300+NK301 --- QUISLING --- HVA FINNES AV FALSKE STEMPLER

Kort litt om meg selv. Selger vanligvis mynter/tegneserier på QXL under brukernavnet vivavegas (Ole Skorge) og samler egentlig bare på mynt…

Startet av Ole Skorge

3 okt 22, 2008
Svar innen Rune S

RSS

Siste aktivitet

Oddbjørn Salte svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"Takker så mye, Audun"
søndag
Einar Audun Hanstveit svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"I 1874 vart stemlet nytta på strekninga Laxå - Charlottenberg"
søndag
Oddbjørn Salte la til en diskusjon i gruppen Reisende postekspedisjoner
Miniatyrbilde

Svenske Postekspedisjoner 1874

Det er mye rart som dukker opp i gamle gjemmer.Dette brevet har jo en utrolig adresse, og er sendt…Se mer
søndag
Oddbjørn Salte ble med i Mariuss gruppe
Miniatyrbilde

Reisende postekspedisjoner

TPO, reisende postekspedisjoner, jernbanestempler... kjært barn har mange navn, og nå har du som…Se mer
søndag
Gisle Martin svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Nice, liker at jeg har en siste-dato. Får se hvor lenge det holde :)"
fredag
Oddbjørn Salte ble med i Roald Aunes gruppe
Miniatyrbilde

Klassisk Norge

for de håpefulle som aldri blir tilfreds
fredag
Øivind Rojahn Karlsen svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Godt svar fra Arvid. Det er viktig å presisere at det som er angitt som Første og…"
fredag
Gisle Martin svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Ikke noe problem. Jeg liker disse diskusjonene."
fredag
Oddbjørn Salte svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Beklager, du har helt rett."
fredag
"Er rimelig sikker på at det er stemplet 22/12-2017. Det ble sent fra min Oldefar (som var…"
fredag
Arvid Løhre svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Hei! Oppdateringer av Postal kan meldes til samme adresse som…"
fredag
Gisle Martin la til en diskusjon i gruppen Norske poststempler
Miniatyrbilde

Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings

Er ikke veldreven på stempler, men liker å plukke litt.Kan noen dobbeltsjekke NK Postal III for meg…Se mer
fredag
Gisle Martin ble med i Arne Korshavns gruppe
Miniatyrbilde

Norske poststempler

Har du spørsmål eller opplysninger om stempler etc. du vil dele med andre, kan du vise dette her.
fredag
Steffen Haustrup Hansen svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hej. Mange tak for linket - det var præcis disse jeg ledte efter. Venlig hilsen Steffen"
9 jan
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Her ligger bilder av typene i god…"
9 jan
Steffen Haustrup Hansen svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Mange tak for hjælpen, og tak fordi du ville skrive til NF. Jeg bruger ikke Mac, så det…"
4 jan
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Det stemmer at det ikke er de samme bildene som er i håndboken. De er laget ved direkte…"
4 jan
"Hej. Tak for vejledningen, men jeg må indrømme, at jeg åbenbart ikke har meget…"
4 jan
"Jeg har lastet ned filene på nytt og testet. Svg-filene kommer opp fint hos meg. Noen av de…"
4 jan
"Mange tak, men jeg kan desværre ikke få det til at virke. Jeg har downloaded Inkscape,…"
3 jan

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår