Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Møe mer (85)

Diskusjoner Svar Siste aktivitet

NFT-artikler

Finnes det noen samlet oversikt over artikler i NFT? Hvis ikke, burde ikke det kunne ha noe for seg? Selv har jeg bare fra 2013 og noen fra…

Startet av Carl-Erik Skrolsvik

4 des 9, 2013
Svar innen Carl-Erik Skrolsvik

Postmuseet

Mye rart man finner i skuffer og skap når man rydder:     To brosjyrer eller noe i to forskjellige trykk. Inne er det noen små avsnitt om…

Startet av Atle Edvardsen

4 nov 13, 2013
Svar innen Arvid Løhre

Gamle eks av Norgeskatalogen - ha eller kaste? Bibliotek.

Jeg jobber i et folkebibliotek og sitter her med noen forskjellige utgaver av Norgeskatalogen og har et spørsmål i den anledning - er det n…

Startet av Anne Berit Grønbech

2 okt 25, 2013
Svar innen Anne Berit Grønbech

Hvorfor forretningslivet og ikke Posten foreslo stempler.

Jeg spurte for en stund siden Løhre om hvorfor det var næringslivet som foreslo innføring av poststempler, og ikke Posten. En utfordring ha…

8 okt 10, 2013

Se-tenant - noen norske?

Er det noen gang produsert norske se-tenant-par eller -blokker? Hvilke NK-numre snakker vi om i så tilfelle

16 sep 13, 2013
Svar innen Bj. Kristian Wang

Atributtangivelser på merkebaksiden

Har akkurat mottatt den første "Norgeskatalogen" fra 1929. Forfatteren angir at vannmerke, platetype osv, bør skrives på baksiden av frimer…

8 sep 4, 2013

Digitaliserte stempelkort

Jeg ser at arbeidet med å skanne og dermed digitalisere stempelavtrykk fra gamle stempelkort, ikke er ferdig. Fører det til at intet legges…

2 aug 31, 2013

Et filatelistisk tankekors?

Hvis en trykkplate er skadet, får vi en verdifull variant. Hvis et stempel er skadet, får vi et verdiløst stempel. Hvis dette er noenlund…

2 aug 20, 2013
Svar innen Olav E. Skjervik

Flere av 2005-merkene falske?

Dette er formålet til WNS: "Developed by the Universal Postal Union (UPU) and the World Association for the Development of Philately (WADP)…

7 aug 20, 2013

ROGALAND 2013

Landsmøte og Rogaland 2013 åpner sine dører i Stavanger kl. 11.00 i morgen. De av dere som er i nærheten av Stavanger bør absolutt ta turen…

Startet av Geir Lunde

0 mai 30, 2013

RSS

Siste aktivitet

Rolf Erik Sjøstrand svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon Hjelp til portosatser.
"Hei, Tusen takk for hjelpen. Da kan albumsidene sluttføres!! Rolf Erik"
26 jun
Rolf Scharning svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon Hjelp til portosatser.
"Hei, Til Tyskland 1914: Brevporto 30 øre, rek. gebyr 20 øre, assuranse 16 øre.…"
25 jun
Rolf Erik Sjøstrand la inn en diskusjon

Hjelp til portosatser.

Hei,Noen som kan hjelpe med hvordan portosatene på disse to verdibrevene er satt sammen.Brev 1: Til…Se mer
7 jun
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde

KRA. STEMPEL

Kort til Paris i 1907 frankert med NK 73, 74 og 75 på forsiden. Uvanlig stempel?
28 mai
Ole Brænne svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"De nye nettsidene er betraktelig tregere enn før.For meg så virker den nye layouten…"
23 mai
Carl Gøran Furst Scheve svarteCarl Gøran Furst Scheves diskusjon Avvikende vannmerker og ikke registrerte vm stillinger
"Er du int. i å bytte bort det merket med rundstempel i stilling 8 og et tilsvarende i…"
15 mai
Johnny Thørnquist svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"Også jeg mener å merke at de nye nettsidene er tregere med å oppdatere seg etter…"
13 mai
Robert Nilsskog la inn en diskusjon

Ny nettside hos SKANFIL

Hei alle sammen.Skanfil har fått ny nettside, hva synes dere om den folkens?Har fått noen inntrykk…Se mer
13 mai
Svend Wæver la inn en diskusjon
8 mai
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Takk for tilbakemelding (RES) Regner med at fordamping likevel skjer raskere en ved vann (som…"
16 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Jeg er nok mer Signoskop-fan enn fan av disse kjemiske preparatene. Men skal prøve å…"
16 mar
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Meld tilbake etterhvert som du får gjort deg noen erfaringer. Hvordan gikk det med toll og…"
14 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Benyttet linken over for å bestille. Etter noen uker dukket det opp en pakke fra…"
14 mar
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hei Arild.Jeg så på Facebook at du bruker sjablonger som dekker hele/en stor del av…"
24 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Tusen takk. Verdt å se nærmere på. Spesielt det med stemplene. Nå skanner…"
22 feb
Carl Gøran Furst Scheve svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Fargene jeg ble oppfordret å få tak i er orange blå og div rødfarger…"
20 feb
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Må finnes ut av, takk for tipset Gisle Martin!"
2 feb
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Noen som har vært borti Clarity Watermark Fluid og vet om den kan skaffes i…"
1 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Snublet over denne tråden.Du nevner vann og farget plast. Kan du utdype metoden litt. Hvilke…"
31 jan
Oddbjørn Salte svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"Takker så mye, Audun"
23 jan

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår