Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Posten (59)

Diskusjoner Svar Siste aktivitet

Portotakstene går opp 1. januar - igjen...

For å sitere ABC Nyheter: "Fra nyttår går dermed portotaksten for vanlige brev inntil 20 gram opp fra 8kr til 8,50, en prisøkning på 6,3 p…

Startet av mpi

5 okt 10, 2009
Svar innen Ole

Noen som kjøper Postens troll, kjøleskapmagnet-klokke osv?

Posten Norge Frimerketjenesten har til salgs noe de kaller samlertroll, små biler, kjøleskapmagnet, innrammede frimerker osv. Jeg lurer på…

Startet av Marius

12 sep 15, 2009
Svar innen Atle Edvardsen

Posten.....igjen

Igjen skal posten Norge kutte noen hundre stillinger for å spare penger. Posten Norge skylder på mindre forsendelser av brev og pakker, og…

Startet av Bjørn

7 jul 18, 2009
Svar innen Øyangen

Posttjenester

Jeg søker informasjon om hvilke posttjenester som skiller ekspedisjonene fra hverandre. Hvilke tjenester ble gitt ved: Brevhus I, Brevhus I…

Startet av Johnny Thørnquist

7 mai 19, 2009
Svar innen Rune Kristiansen

Hyggelig historie fra Post i butikk

Måtte bare dele med dere en søt liten historie fra min lokale Kiwi, som også tilbyr Post i Butikk. Jeg har tidligere hatt flere lange disku…

Startet av John-Arne Paulsen

1 mai 7, 2009
Svar innen Marius

Posten vs Schenker

....posten i hardt vær? Kan bli interesant med litt konkuranse? Eller? http://nrk.no/nyheter/okonomi/1.6528579 Hvor opererer Schenker Pri…

Startet av Rune Kristiansen

1 mar 17, 2009
Svar innen Marius

Pakker fra utlandet

Er jo ett lite mareritt dette her. Oppdager med jevne mellomrom å få beskjed om å betale moms, samt fortollingsgebyret. Fikk en pakke i da…

Startet av Ole Skorge

6 jan 26, 2009
Svar innen Roald Aune

Brevportoen øker til kr.8 for A-post

Så går det dessverre som jeg spådde, nemlig at noen må ta på seg kostnadene i forbindelse med de 300 millionene den nye logoen koster. Og h…

Startet av mpi

5 nov 2, 2008
Svar innen Ole Skorge

kr 88 for å sende et rek. brev nå

C6 format, det er betaling etter størrelse og ikke vekt nå. En uhørt prisstigning fra postens side, kr. 27 i tillegg i et jafs. Til sammenl…

Startet av Roald Aune

3 aug 22, 2008
Svar innen Roald Aune

RSS

Siste aktivitet

Steffen Haustrup Hansen svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hej. Mange tak for linket - det var præcis disse jeg ledte efter. Venlig hilsen Steffen"
9 jan
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Her ligger bilder av typene i god…"
9 jan
Steffen Haustrup Hansen svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Mange tak for hjælpen, og tak fordi du ville skrive til NF. Jeg bruger ikke Mac, så det…"
4 jan
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Det stemmer at det ikke er de samme bildene som er i håndboken. De er laget ved direkte…"
4 jan
"Hej. Tak for vejledningen, men jeg må indrømme, at jeg åbenbart ikke har meget…"
4 jan
"Jeg har lastet ned filene på nytt og testet. Svg-filene kommer opp fint hos meg. Noen av de…"
4 jan
"Mange tak, men jeg kan desværre ikke få det til at virke. Jeg har downloaded Inkscape,…"
3 jan
"Vet ikke om dette er nyttig, men det finnes filer i SVG (vektor) format…"
3 jan
"Linket til disse transparenter virker ikke længere, og jeg har ikke kunnet finde dem på…"
des 29, 2021
Robert Nilsskog svarteØistein Bøes diskusjon Farger på Nk 24 (og generelt) i gruppen Klassisk Norge
"Hei.  Lurer på en sak, kjøpte flere NK 24 fra en auksjon, ser ut som de er fra en…"
nov 7, 2021
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Og nå er Super Safe en saga blott, visst nok som en følge av EU-direktiver.Så da…"
okt 31, 2021
Steffen Haustrup Hansen la til en diskusjon i gruppen Klassisk Norge
Miniatyrbilde

NK 16

Hvordan afgør man om en NK 16 er Ia eller Ib?De er efter NK begge blågrønne og disse gamle farver…Se mer
okt 30, 2021
Carl Gøran Furst Scheve svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Da er Supersafe en saga blått, løp og kjøp det du finner for det kan bli lenge…"
okt 7, 2021
Einar Strand Enkerud kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
sep 21, 2021
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde

NK 118 Trondheim-Namsos

Finner ikke dette stempelet i TIEMER 2. utgave 1989. Uvanlig ??.
sep 21, 2021
Blogginnlegg lagt ut av Helge Østensen

Postverkets statistikk

Jeg har samlet de mest interessante sidene (frimerkesalg og brev sendt) i postverkets statistikk.…Se mer
sep 11, 2021
Helge Østensen svarteHelge Østensens diskusjon Navnesøk med bilder i gruppen Norske poststempler
"Oppdatering. Arkivet har nå ca 20000 bilder fra ca 5500 forskjellige…"
sep 7, 2021
Einar Strand Enkerud svarteEspen Thuves diskusjon Hjelp til denne, NK 38 ?
"Tipper det er 37 II"
sep 2, 2021
Espen Thuve la inn en diskusjon

Hjelp til denne, NK 38 ?

Noen som kan hjelpe med denne ?  NK 38 ?…Se mer
mai 4, 2021
Kolbjørn Schjølberg la inn et bilde

Nyoppdaget OFFSAK fra 1855 !!!

Her må litteraturen skrives om. Trodde du at Norges første frimerke var et blått 4-skillings…
mai 3, 2021

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår