Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

hva med å innføre tags i stedet for alle grupper.....
da kan vi vandre firere.. og den det angår/interesser kan
finne alle cross-overs.....

Svar til dette

Svar til denne forumtråden

..legges noe om...... mente jeg å si....

Svar til dette

----------- har ikke peiling på hva dette er, men sjefen må vel ha en mening om det? Sjefer har alltid det! Må kansje svare som mannen som hørte dårlig svarte: Hør ikkje ke du sei, mæn hesten ska du få lån?????????

Fortsatt god frimerke-sommer!!!!

Svar til dette

hei Rune....

ikke tro at dette er et forsøk på revolusjon..... tror og vet det sitter mye dyktig fagpersonell her inne..... jeg kan bare peke på... og be om hjelp.....

god sommer.....

Svar til dette

26 grupper
16 forum
1 blogg
1 bildeseksjon
----------------
44 ulike "fora"
============
Aktive postere: tja, 30? La oss si 40.
Dvs. 1 forum/gruppe per person......
Konklusjonen burde bli klar, det er alt for "mye" struktur og forgreininger her, og da blir det litt rotete å finne fram (jeg har egentlig gitt opp). Tross alt er TEMAET - frimerker - ganske snevert slik sett, og en 6-7 grupper/forum totalt syns jeg er mer enn nok.

Svar til dette

hei Kolbjørn

noe av dette jeg prøvde å si...... flott at du satte tall på det....

Bjørn

Svar til dette

Da Frank E Ring gikk online, var gruppene ment som en oppfordring til de som samler spesielle områder til å røre rundt der med sitt blant sine. Men i realiteten er muligens frimerkesamlere mer opptatt av å røre rundt med sitt og sin forsyning av wienerbrød og kaffe hos seg selv?

Tanken var også at frimerkeklubber eller interessegrupper som i dag ikke er på nett, og neppe kommer dit heller før vi runder år 2100, kunne starte toveis kommunikasjon i en gruppe her. Gratis, og med full mulighet for å sile medlemsbasen.

Og så bar det videre i gal retning, retrospektivt, tror jeg, for jeg er enig i at hvis vi kunne bakt alt bedre inn i forumform, hadde vi hatt mulighet for et mer oversiktlig nettsamfunn. Slik det står nå, er det globale søk øverst i statusbaren, like til høyre for brukernavnet ditt, din beste venn.

Men så er nå engang frimerke- og postkortsamling et fenomen som fordrer litt leting og uoversiktlige tendenser... eller er det ikke? Ville hobbyen vår vært det samme hvis vi kunne gått inn til en hvilken som helst frimerkehandler og sagt at vi ville ha det og det til den og den prisen, og fått det like etterpå utlevert over disken?

Svar til dette

Det er ikke sagt eller "sikkert" at FER har gått i gal retning, på noen måte forståelsesfullt sett ut fra hva det krever å i det hele tatt holde det levende, så all ære og respekt til Marius for DET! Det er retrospektivt aka "i ettertid" en ofte ser hva som kunne og burde vært gjort annerledes - sånn er det bare - Profeter er svært få født til å bli :-)

Tror ikke "ForumForum" dvs. alt i en stor "smørje" er noe å ettertrakte...Tanken om at at frimerkeklubber eller interessegrupper som i dag ikke er på nett er GOD, og bør etterleves; Vi/de er litt treige, men sikkert oppegående :-)

Svar til dette

NB: Kanskje det kan hjelpe med en forklaring ang. taging? Det er nok elementært for noen, men kanskje mindre kjennt hos andre?!?

Svar til dette

Jeg er ikke den mest bevandrete innen "Internett-lingoen", men tror du vil finne de fleste cross-overs og tagger via litt Googling og/eller søk her på FER, Bjørn.

Ha en fortsatt fin sommer!

Svar til dette

hei NPRS...

takk for dine svar.....

men bør ikke tagging ( altså det å gi kunne føye til et tema-ord/stedsnavvn/stempel i innlegget) kunne innføres på FER :?

og dermed slipper vi å lete i grupper og passe på hva vi sier i hver gruppe....

Svar til dette

Hei Bjørn,
Det har vært mulig å tagge så mye man vil siden starten, men det virker som veldig få benytter teknikken. Som admin kunne jeg teoretisk sett flakset rundt og tagget alle innlegg i ettertid...

Svar til dette

Marius.....

takk for svar...
Jeg tagger fra nå av......

Svar til dette

RSS

Siste bevegelser

Synes dette ser bra ut, spesielt stempeldelen. Kanskje dato for utsendelse og siste registrerte bruksdag hadde styrket denne delen ytterligere. Fint at du tar med opplysninger om PiB. Dette kan kanskje fort gå i glemmeboka dersom ingen registrerer d…
3 timer siden
Hej Marius, Hej Sigbjørn Mjølstad og Hej Carl Gøran Furst Scheve Det var et væld af gode oplysninger som jeg straks vil efterforske. Tysinde tak for jeres svar allesammen. Med venlig hilsen Jan Krolak
9 timer siden
Gaute Lende er ny samler i Frank E Ring.
17 timer siden
Nå viser det seg at Svenska skyddsperforeringar. Bergman Lagerwall och Swensson kan bestilles fra Sveriges Filatelist-Forbund. Der i gården er økonomien noen millioner dårligere enn i Frank E Ring, så vi får støtte opp om forbundet som best vi kan.…
i går
Om det ikke kan kalles katalog, så finnes det ihvertfall en oversikt over både statlige og private perfins i Norgeskatalogen 1979. For di statlige er det også en liste over hvilke merker som er brukt, og for di private er bruksperioden oppført. Hvor…
i går
De svenske finnes i et lite hefte 60-70 sider laget av Leif Bergman Tord Lagerwall og Stellan Swenson i samarbeid med Samlerforeningen Bæltespænnarna. Utgitt av Sveriges Filatelist-forbund 1981 Har bare en kopi av dette heftet selv. Vet at OFK har e…
i går
Ingen katalog for norske perfins, ennå. Kanskje noen holder på med den? Om mulig vil den få plass som et kapittel i bokserien Det lille bibliotek™ — men nå er det 4 år siden sist, så kanskje serien er pensjonert? De 11 finske perfins man kjenner ti…
i går
Marius la til bilde
på torsdag
Woah, nå blir det liv i blankett-folket. Men betyr det samtidig at Porto kontrollert-stemplene fases ut, eller allerede er fjernet? Førsteopplag på 62500 betyr at de ikke behøver bli sjeldne, men hvilken dato er tidligste bruk?
på torsdag
Ole la til bilde
på onsdag
Arne Korshavn la til bilde
på mandag
Hej Marius Jeg glemte helt at sige, at de viste stillinger (posisjoner) vandret stilling, Lodret stilling, diagonal stilling til højre og diagonal stilling til venstre alle er set fra frimærkets forside (billedeside). Mvh. Jan Krolak
på mandag
Jan Krolak la til forumtråd
Hej alle   Findes der kataloger over norske, svenske og finske perfins? og hvis der gør, hvor kan man købe dem?   Hvem kan svare?   Mvh Jan Krolak    
på mandag
Jeg har kontrollert data vedr. PiB i Oppland fylke mot en oversikt jeg har laget tidligere med opplysninger jeg har fått fra Arvid Løhre. Endel avvik har kommet fram, slik at det er VIKTIG at du også sjekker dette for det området du er interessert i…
på mandag
Hej Marius Her er de danske perfinstillinger (posisjoner på norsk) ialt 4 Mvh. Jan
på mandag
Heilt ypperlig!!!
på søndag
En gruppe hvor vi diskuterer hvordan en hjemstedssamling bør eller kan bygges opp. Hva som kan eller bør samles.
på søndag
Et bearbeidet regneark kan lastes ned fra denne tråden. (har ikke mulighet til å legge vedlegg her.)
juli 25
Oversikt over alle PiB'er i Norge med operativ fom - tom dato. Jeg har mottatt regnearket som Erling nevner i en annen tråd, og har bearbeidet dette slik at det skal bli litt enklere og benytte som et "oppslagsverk". Jeg har laget en arbeidsbok med…
juli 25
Den er sett fra baksiden ☺
juli 24

Grupper

© 2010   Et hjertebarn av Marius

Skilt  |  Bob~bob~bob  |  Terms of Service