Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Javisst, du gjettet riktig, alt du lurer på om PiB skal du i teorien kunne få svar på her! Bare spør i vei, og PiB-kyndige hjemstedssamlere vil hjelpe deg. Det kan være: hvor hører nummeret 122 531 hjemme, eller når ble 122 527 opprettet? Eller hvor lenge hadde Coop i X-by PiB, og hva var nummeret? På Frank E Ring får du alltid et svar.

Visninger: 2837

Diskusjonen er stengt for flere svar.

Svar til denne diskusjonen

Det spørs vel om postbokskundene er like happy for å måtte sette kursen til nye koordinater...

Om 15-20 år har vi kanskje omreisende postkontor istedenfor PIB. På den tiden er utleveringsautomater for logistikkprodukter installert i utvalgte tettsteder. En gang på mandag og en gang på torsdag triller en postkontorbuss innom for å hjelpe eldresenterets beboere med tradisjonelle post-gjøremål.
Her er det om å gjøre og sikre seg PiB-stempler fra eksisterende Ica Nær butikker...

http://e24.no/naeringsliv/article3323268.ece
Heh, jeg falt for kommentaren om at svenskene måtte ha en portugiser for å fortelle dem det som enhver nordmann vet, og at de har tapt 1,3 milliarder før de oppdaget feilvurderingen av norsk kultur: Norge — landet med matpakker og poteter (foruten verdens største utbredelse av MSG og soya i ferdigprodukter).
"Ny" Post i Butikk Vestre Gausdal åpner 3.12.2009.
Har fått enhetsnummer 122645
http://www.gausdolen.no/nyhet.cfm?nyhetid=825"
Butikken ble åpnet som planlagt 3.12.09, men iflg. denne notisen blir ikke PiB åpnet før på nyåret. Den har også "forsvunnet" fra Postens kart. Det samme har enhetsnummeret.
Lurer på hvor brevet mitt havner da jeg???
Dato for åpning av 122645 PiB Vestre Gausdal er 11.01.2010.
I tillegg kan nevnes at 122176 PiB Fåberg har fått nytt enhetsstempel 122647 fra 04.01.2010.
Kilde Arvid Løhre.
I dag kom det 2 brev i retur fra en PiB. Noen har nok ryddet i papirene sine. Det som kom i retur var en av PiB'ene jeg ikke fikk i retur ved første forsøk i desember 2008. Gjorde et nytt forsøk i august 2009 som jeg fikk i retur. Brevene som kom i retur i dag må derfor være de jeg sendte i desember 2008!!!!
Vel, vel - bedre sent enn aldri heter det jo.........
I Os kommune (Hordaland) har vi nå fått to PIB datostempler. Det første er Søfteland det andre kommer om få dager og er Lysekloster med Ole Bull i nedre halvdel av sirkelen. Grunnen til dette er at PIBen ligger på kaien/fergestedet over til Ole Bull sin sommerbolig i Lysefjorden, Os.
En annaen grunn er jo at vi snart (5 februar) står foran Ole Bull sin 200 års fødselsdag med utgivelse av jubileumsfrimerke. (et vakkert frimerke, nei jeg kan ikke poste bilde av det her enda) Vi i Os frimerkeklubb har under produksjon noen kort og Maxikort som vil bli solgt for en billig penge i PIBen 5 februar. Vi vil forsøke å promotere oss selv, frimerkesamling, postkortsamling osv på en enkel måte. Postkort fra Lysefjorden vil også bli utstilt. Jeg kommer tilbake til mer av dette når vi helt vet hva vi har satt i gang! :)

Men, hvis det er noen PIB samlere der ute som ønsker disse stemplene, Søfteland og Lysekloster så kan jeg være behjelpelig med å ordne dette. Ta bare kontakt med så kan vi avtale nærmere hvordan vi ordner det.
Bra, bra, bra!! Stå på!
Ja takk, det var et flott initiativ! Melding til deg er oversendt.
Tror ikke meldingen kom fram da vi ikke var "venner" (merkelige greier dette) men nå er vi "venner" så nå kan du sende en ny melding. :)
Endringer PiB Oppland.

122242 Garmo - Tor Holø Daglegvare Garmo nedlagt 28.2.2010.
Erstattet av eksisterende 122188 PiB Lom - KIWI 0244 Lom Nils Hauge.
122228 Ryfoss - Thomas Haalien Ryfoss nedlagt 28.2.2010.
Erstattet av nytt 122650 Ryfoss - Joker Ryfoss - åpnet 1.3.2010.
Kilde Arvid Løhre.

RSS

Siste aktivitet

Gisle Martin svarteTrond Rosselands diskusjon oppdatering
"Siden holdes oppe men har ikke blitt oppdatert med tanke på lenker på lang tid.De…"
20 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Hei igjen. Takk for innspill vedr. ny NK Inge. Denne NK’en måtte jeg bare skaffe…"
5 mar
Trond Rosseland la inn en diskusjon

oppdatering

Lurer på om det ikke er noen oppdateringer på denne siden lengre?Linker til websider er utdatert.Se mer
24 feb
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Ja, det er noen endringer, men ikke store greier. Jeg har oppdatert regnearket mitt til 2024, og…"
5 feb
Inge Svinnset svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Bra initiativ. Her er vist til NK 2014. Hvis jeg har forstått det rett har siste utgaven av…"
4 feb
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
""Dersom det er interesse for det kan jeg legge ut det jeg har for Ib og II…"
2 feb
Rolf Erik Sjøstrand la til en diskusjon i gruppen Klassisk Norge
Miniatyrbilde

NK 42 vannmerkestillinger

Hei,På vedlegget har jeg sammenfattet det jeg vet og har funnet av stillinger for NK 42Ia:…Se mer
30 jan
Rolf Erik Sjøstrand kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

118 I Ringsaker men hva mer ?

"Hei, Og takk for svar. Har forsket litt videre på dette selv også og det ser ut til at…"
21 jan
Einar Strand Enkerud kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
18 jan
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde

118 I Ringsaker men hva mer ?

Kan noen hjelpe med hva som er tekst på dette stempelet i tillegg til Ringsaker ??
17 jan
Einar Strand Enkerud kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 118 Trondheim-Namsos

"Namsosbanen ble ikke offisielt åpnet før i 1934-35"
jul 3, 2023
Gisle Martin kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Ah, jeg tenkte ikke så langt i farta. Sjekket listen min over vannmerkestillinger som jeg…"
mai 26, 2023
Rolf Erik Sjøstrand kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Hei! Fint at du likte bildet. Men utgangspunktet, vannmerket på frimerket, er helt…"
mai 26, 2023
Gisle Martin kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Ypperlig bilde av Vannmerke type 3.Hvilket apparat har du brukt for å vise vannmerket?"
mai 25, 2023
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde
mai 21, 2023
Blogginnlegg lagt ut av Olav E. Skjervik

Spørsmål om frimerkealbum

Lenge siden at jeg har jobbet med frimerkesamlingen min så jeg er ganske rusten.For lenge siden…Se mer
mai 3, 2023
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 103 Heftemerker
"Takk for info. Setter pris på denne typen informasjon, gir motivasjon til å gå…"
mar 8, 2023
Rolf Erik Sjøstrand la inn en diskusjon

NK 103 Heftemerker

Hei,Vedlagt litt om vannmerkestillinger på NK 103 B og D.Ta en titt! og kom gjerne med…Se mer
feb 22, 2023
Olav E. Skjervik svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Oppdaget nettopp at SuperSafe var gått ut av produksjon (opplyst fra Skanfil). For lenge…"
jan 14, 2023
Blogginnlegg lagt ut av Frode Hauge

AUKSJON I Bergens Filatelist-Klub

Kryss av tirsdag 29.11. 2022 i kalenderen!Da er det storauksjon i Bergens Filatelist-Klub i Nye…Se mer
nov 21, 2022

Grupper

© 2024   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår