frimerker og postkort som kultur og hobby
Var/er litt usikker på hvordan dette er tenkt gjennomført, ergo sendte jeg en forespørsel til QXL om gebyret gjelder pr. gjenstand (med ulike gjenstandsnr.) eller om gebyret påkommer samlet med x antall vinnende bud hos en eller flere selgere pr. dag/uke/mnd. eller hva?
Svaret så langt er som flg.:
"Hei
Takk for din mail.
Gebyret gjelder per auksjon, så det er det samme hvor mange objekter du vinner på den auksjonen. Det blir altså kun 5 kroner per auksjon uansett.
Med vennlig hilsen
Kristian
----
Og det svaret sier meg ingenting bortsett fra at QXL-Lauritz ikke helt forstår seg på alle sine brukergrupper, men kanskje helst vil ha auksjoner med 100-vis av like gjenstander pr. auksjon?
Har sendt tilbakemelding til Kristian med ønske om en bedre forklaring, så fylgj med jenter og gutar, dette kan verta spanande!
Merker:
Hvordan har postkortfolket reagert på hammerslagsgebyret? Jeg ser at i den avdelingen dukker det fortsatt opp mange 5-kronersobjekter med 20+ i utrop...
Her er prissammenligning mellom QXL og tilsvarende auksjonsside (Gibud).
Jeg har gått over til å bruke Gibud, og er godt fornøyd.
https://www.facebook.com/#!/pages/Auksjonsgebyrer-p%C3%A5-QXL/66109...
Men finnes det folk som byr på GiBud? Jeg ser det er en økning i frimerker der, men budene later til å utebli... og da er vi vel like langt / kort?
Det vil nødvendigvis ta noe tid å få ting til å rulle og gå på GiBud, tålmodighet er nok en viktig egenskap her. Å legge ut dyrere ting med utrop 1 krone er hasardiøst foreløpig. Det er kanskje heller ikke nødvendig å legge alle eggene i samme kurven i en overgangsperiode, men dele seg mellom f.eks. GiBud og Qxl.
Qxl har for øvrig hatt et bemerkelsesverdig fall i antall annonser innenfor mynter/sedler den siste tiden. De passerte 6.000 annonser den gale veien for ikke lenge siden, og i dag på formiddagen falt de under 3.000 listinger. Det er faktisk så ille at noen snart bør begynne å bli urolige for jobbene sine. Det har nok vært ventet noe fall i antall annonser, men neppe så mye, og i alle fall ikke så raskt.
og hvordan funker dette gibud.no ??
Jeg hadde et vinnende bud liggende inne på et objekt ca kl 19.40
Men foreløpig har det ikke dukket opp på listen over vunnede auksjoner (ikke på aktive eller tapte heller), og ikke fått noen epost eller annet varsel.
Skal det ta så lang tid eller.. ? :) Forøvrig syns jeg gibud.no virker ganske ok, og med litt tid så kan det kanskje dukke opp litt flere kurante objekter til kurant utropspris, samt litt flere kjøpere :)
---------
ah, der kom epost etter 20min. Så da funker det :)
Evig eies kun det tapte.
Velkommen til
Frank E Ring
Registrer deg
eller logg inn
83 medlemmer
66 medlemmer
57 medlemmer
55 medlemmer
46 medlemmer
34 medlemmer
30 medlemmer