Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

12 øre V. Uffda, her er det noen som ikke har lest oversikten over falskstempler i Norgeskatalogen...(f eks 2007-utgaven, ikke 2008... men kanskje i 2009 igjen?). Og skal vi tro selger, later det til at en attestskriver med navn Eng... også har blitt lurt!!
Noen som kjenner id til selger?

Visninger: 741

Svar til denne diskusjonen

Selger av dette merket har nå fått negative karakterer, hvorav kommentaren til en av de (nok) taler sitt klare språk: "Till bakestående person.Stakkar deg. Har du hørt om,at det går ann og ta kontakt,hviss det er noe du ikke har fått. Hvorfor ikke sende en e.post,eller en tlf. Tlf skrekk kansje???" Videre kommentar her er nok overflødig.
Her er nok et objekt fra samme selger.
Reagerer også her på selgers svar på spørsmål.
Ikke akkurat kommentarer som innbyr til å kjøpe noe fra denne selgeren.

Se her
Det er interessant at selger hevder å ha attest fra Enger på merket. At det er solgt på en stor auksjon for to år siden, tror jeg så gjerne, men så er spørsmålet hva en stor auksjon egentlig er. F eks er frimerkeseksjonen hos QXL til ethvert tidspunkt større enn noen norske frimerkeavdelinger hos de som har katalog-auksjon. Her har jo sogar selger scannet bildet som sto i auksjonskatalogen, med objektnr 1352, så de som samler på kataloger kan kanskje finne den igjen? Etter fonten å dømme tipper jeg Samlerbørsen eller Enger... Hvem finner merket først? (Skulle vært artig å lese katalogbeskrivelsen).


Men tilbake til det med attest Enger, så husker jeg at det boblet og bruste noe for 2-3 år siden, for det dukket en god del slike opp rundt omkring. Det som er sikkert med merket, er at det ikke var i salg hos posten den dagen det ble stemplet (uansett om det var i 1944 eller 2004). NK er ikke 100% sikre på hva de skal si om disse avstemplingene, vi får håpe at nå som det rettes søkelys på det, kan Oslo Filatelistklubb ta ut noen håndfuller penger fra det overfylte hvelvet sitt, og arbeide mer aktivt for å avsløre stempelforfalskninger av denne typen som til stadighet er oppe på auksjoner. Det gjelder a) opplysningsarbeid rettet mot auksjonistene, og b) arbeid for å avsløre forfalskninger. For tiden er det visst bare to-tre samlere i klubben som har interesse for slikt, og de bruker vel helst bare egne penger for å få merkene til egne samlinger.
Han skriver at merket er kjøpt hos Germeten. Men like fullt hvem som har solgt det av de såkalte "anerkjente" auksjonshusene,så er det falskstemplet.
Det har kommet et senere svar hvor selgeren skriver at det er kjøpt på Germeten Auksjon 73 1.12.2007.
Jeg har funnet fram katalogen, men finner ikke dette merket her.
Finner et som ligner ( obj. 1626 ) og i katalogen står det som beskrivelse:
259 Legion, rettvendt fullstemplet "Oslo 15.4.44".
Noen attest fra Enger er ikke nevnt.
Det er noe som som ikke stemmer her, og med den språkbruken selgeren benytter synes jeg dette er MEGET TVILSOMT!!!!!!!
At selgeren benytter et bilde fra en eller annen katalog og ikke har scannet inn originalen, samt at han ikke vil vise fram attesten fra Enger gjør ikke saken bedre!!



Uavhengig av merket, så er det i alle fall en språkbruk som ikke hører noe sted hjemme, etter opplysninger i noen av selgers øvrige auksjoner så er dette et godt voksent menneske, og de pleier å føre både bedre ortografi og penere språk enn hva her er tilfelle...
Det er vel noe som heter "Kunden har alltid rett", men det gjelder nok ikke her ;-)
Språkbruken innbyr ikke akkurat til å kjøpe noe fra denne selgeren!
Hei
Illustrasjonen selger har benyttet er fra Samlerbørsens auksjon nr. 128 den 1. september 2005. Utropet var da kr 3.000, og tilslaget kr 4.900 !!
Samme merket kommer opp igjen på Samlerbørsens auksjon nr. 139 ("Erling Olsen's Norges-samling") den 3. mai 2007 som objekt 375. Utropet er også denne gang kr 3.000,-. Hva tilsalget ble er usikkert, da jeg ikke har resultatlisten for hånden.

Etter som jeg forstår skal det finnes (minst) 11 eksemplarer av Legionen stemplet med dette stempelet denne dagen.

Ser forøvrig at selger på QXL nå har fjernet et par av spørsmålene/svarene fra visning under objektet. Kanskje har har lest denne tråden ?
Godt å se du har oversikt Peer-Christian. For de som gikk glipp av spørsmål og svar om objektet så rakk jeg å ta en kopi av disse før de forsvant
Vedlegg:
Selger (eller spørsmålsstillere ) får ikke selv fjernet noe, det er det QXL som må gjøre f.eks. via tipsing. Og det kan vel være like greitt at det ble "redigert" noe i ordbruken og at selger som så trolig har fått beskked om å moderere seg for ettertiden...
...jeg så selv att min pekefinger og totalt rabiate svar fra selger ble fjernet....men om han har fått noen beskjed fra qxl vet jeg sannerlig ikke...han fikk iallefall ikke solgt merket til sin minstepris og godt er jo det...har jo som flere her vet vært i klunsh med denne kjøpern før....og jeg er ikke redd for å nagle han på nytt viss påkrevd....skulle gjerne visst hvilke flere "godbiter" han har i sin store norges samling han har ute nå...enn en for sent stemplet nk 94....
mbh spekkhuggern, bjørn fostad
Usolgt på 3000 som Erling Olsens. SBs resultater pleier å ligge online her.

RSS

Siste aktivitet

Gisle Martin svarteTrond Rosselands diskusjon oppdatering
"Siden holdes oppe men har ikke blitt oppdatert med tanke på lenker på lang tid.De…"
20 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Hei igjen. Takk for innspill vedr. ny NK Inge. Denne NK’en måtte jeg bare skaffe…"
5 mar
Trond Rosseland la inn en diskusjon

oppdatering

Lurer på om det ikke er noen oppdateringer på denne siden lengre?Linker til websider er utdatert.Se mer
24 feb
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Ja, det er noen endringer, men ikke store greier. Jeg har oppdatert regnearket mitt til 2024, og…"
5 feb
Inge Svinnset svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
"Bra initiativ. Her er vist til NK 2014. Hvis jeg har forstått det rett har siste utgaven av…"
4 feb
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 42 vannmerkestillinger i gruppen Klassisk Norge
""Dersom det er interesse for det kan jeg legge ut det jeg har for Ib og II…"
2 feb
Rolf Erik Sjøstrand la til en diskusjon i gruppen Klassisk Norge
Miniatyrbilde

NK 42 vannmerkestillinger

Hei,På vedlegget har jeg sammenfattet det jeg vet og har funnet av stillinger for NK 42Ia:…Se mer
30 jan
Rolf Erik Sjøstrand kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

118 I Ringsaker men hva mer ?

"Hei, Og takk for svar. Har forsket litt videre på dette selv også og det ser ut til at…"
21 jan
Einar Strand Enkerud kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
18 jan
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde

118 I Ringsaker men hva mer ?

Kan noen hjelpe med hva som er tekst på dette stempelet i tillegg til Ringsaker ??
17 jan
Einar Strand Enkerud kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 118 Trondheim-Namsos

"Namsosbanen ble ikke offisielt åpnet før i 1934-35"
jul 3, 2023
Gisle Martin kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Ah, jeg tenkte ikke så langt i farta. Sjekket listen min over vannmerkestillinger som jeg…"
mai 26, 2023
Rolf Erik Sjøstrand kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Hei! Fint at du likte bildet. Men utgangspunktet, vannmerket på frimerket, er helt…"
mai 26, 2023
Gisle Martin kommenterteRolf Erik Sjøstrands bilde
Miniatyrbilde

NK 42

"Ypperlig bilde av Vannmerke type 3.Hvilket apparat har du brukt for å vise vannmerket?"
mai 25, 2023
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde
mai 21, 2023
Blogginnlegg lagt ut av Olav E. Skjervik

Spørsmål om frimerkealbum

Lenge siden at jeg har jobbet med frimerkesamlingen min så jeg er ganske rusten.For lenge siden…Se mer
mai 3, 2023
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 103 Heftemerker
"Takk for info. Setter pris på denne typen informasjon, gir motivasjon til å gå…"
mar 8, 2023
Rolf Erik Sjøstrand la inn en diskusjon

NK 103 Heftemerker

Hei,Vedlagt litt om vannmerkestillinger på NK 103 B og D.Ta en titt! og kom gjerne med…Se mer
feb 22, 2023
Olav E. Skjervik svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Oppdaget nettopp at SuperSafe var gått ut av produksjon (opplyst fra Skanfil). For lenge…"
jan 14, 2023
Blogginnlegg lagt ut av Frode Hauge

AUKSJON I Bergens Filatelist-Klub

Kryss av tirsdag 29.11. 2022 i kalenderen!Da er det storauksjon i Bergens Filatelist-Klub i Nye…Se mer
nov 21, 2022

Grupper

© 2024   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår