Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

Det ligger en Legion paa QXL naa, stemplet Hallandvik. Dette stedsstemplet er registret som flittig brukt til forfalskninger paa en rekke merker, dog ikke Legion. Noen som har oppfatninger om dette?

p style="text-align: left;">

Visninger: 741

Svar til denne diskusjonen

I denne forbindelse ser jeg at Skanfil har med seg Legionen stemplet Skudeneshavn igjen!!!
Hvor mange finnes det egentlig av denne?????
Se objekt 4120.

NK har jo det gode poenget at merket ikke var til salgs der... "et større antall" er ordene de har valgt å bruke om 'oppstemplingen'. Bare tull hele greia, og synd at firma som forsøker å framstå som seriøse er med på å omsette dem. Hva var utrop?
Her er beskrivelsen:
259. Legion. Lux SKUDENESHAVN 1.VIII.41. Utrop kr. 1.000,-
...ikke nok med det så ligger også Legion ute med Åsenfjord stempel til samme utrop...også velkjent falskstempel....dette vet gutta på skanfil....men nye samlere gjør att de turer fram....og tjener grovt på det uten og informere om det i auksjons katalogen....
Sjekket nettopp resultatene fra auksjonen og Skudeneshavn gikk for 1.700,- og Åsenfjord for 1.600,-!!!!!!!!!!
"Handle trygt hos Handlerforeningens medlemmer". Jeg sier ikke mer.
...Aune er jo en av grunderne har....godkjenner og attesterer juks og fanteri....pføyy....!!
Ikke nødvendig å ha noen oppfatning om dette, egentlig. F C Moldenhauer jr var første til å beskrive stempelavtrykkene som falske, og de har ikke blitt noe mer ekte siden 1970-tallet. Dog, mon tro om Kristiansand Filatelistklubb noensinne forsøkte å oppklare hvem som hadde fått tak i stempelet... det var liksom i deres område...
Er egentlig enig i dette ja, det er vel liten tvil om at det er falskt... I begge tilfellene hadde det jo vaert greit om annonseteksten leste "falsk" eller ihvertfall "mulig falsk". Og det mest utrolige er jo at slike merker til tross selger som hakka møkk. Til syvende og sist er det vel kjøpers ansvar aa vaere bevisst paa hva man handler.
Dette merket må finnes i mange hundre eks. ettersom det til stadighet er med på diverse auksjoner.
Synes ærlig talt at såkalte "seriøse" auksjonssteder burde ha kuttet ut å hatt med dette merket på sine auksjoner.
Nå er jo dette merket med dette stemplet blitt omsatt i haugevis de siste årene.
Og det vil sikkert fortsatt bli satt opp på auksjoner,når ingen bryr seg om hva som omsettes.
En tusenlapp her og der blir jo som kjent penger i kassa.
"Den siste sauen er tydeligvis ikke født ennå", som jeg skrev i en epost da resultatet ble 600,- ... Og det verste er, jo mer jeg kikker på dette merket, jo mer får jeg på følelsen at det ikke engang er det ekte-falske Hallandvik, altså at det her er snakk om en kopi... ka dokk sei til det? Hallandvik'ene er som regel mye skarpere i anslaget enn dette her, som kanskje er snakk om en plast-klisjé laget i et provisorisk grafisk verksted... Falske stempel-forfalskninger, det aller nyeste på stempelmoten! På QXL får det i alle fall liv i et ellers nær verdiløst hengslet Legion ;-(( / ;-))
Tar jeg feil eller kan dette dreie seg om nok en forfalskning??? Dette eksakte stemplet er ihvertfall registrert under falskstemplinger i Norgeskatalogen.

RSS

Siste aktivitet

Ole Brænne svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"De nye nettsidene er betraktelig tregere enn før.For meg så virker den nye layouten…"
for 7 timer siden
Carl Gøran Furst Scheve svarteCarl Gøran Furst Scheves diskusjon Avvikende vannmerker og ikke registrerte vm stillinger
"Er du int. i å bytte bort det merket med rundstempel i stilling 8 og et tilsvarende i…"
15 mai
Johnny Thørnquist svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"Også jeg mener å merke at de nye nettsidene er tregere med å oppdatere seg etter…"
13 mai
Robert Nilsskog la inn en diskusjon

Ny nettside hos SKANFIL

Hei alle sammen.Skanfil har fått ny nettside, hva synes dere om den folkens?Har fått noen inntrykk…Se mer
13 mai
Svend Wæver la inn en diskusjon
8 mai
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Takk for tilbakemelding (RES) Regner med at fordamping likevel skjer raskere en ved vann (som…"
16 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Jeg er nok mer Signoskop-fan enn fan av disse kjemiske preparatene. Men skal prøve å…"
16 mar
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Meld tilbake etterhvert som du får gjort deg noen erfaringer. Hvordan gikk det med toll og…"
14 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Benyttet linken over for å bestille. Etter noen uker dukket det opp en pakke fra…"
14 mar
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hei Arild.Jeg så på Facebook at du bruker sjablonger som dekker hele/en stor del av…"
24 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Tusen takk. Verdt å se nærmere på. Spesielt det med stemplene. Nå skanner…"
22 feb
Carl Gøran Furst Scheve svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Fargene jeg ble oppfordret å få tak i er orange blå og div rødfarger…"
20 feb
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Må finnes ut av, takk for tipset Gisle Martin!"
2 feb
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Noen som har vært borti Clarity Watermark Fluid og vet om den kan skaffes i…"
1 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Snublet over denne tråden.Du nevner vann og farget plast. Kan du utdype metoden litt. Hvilke…"
31 jan
Oddbjørn Salte svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"Takker så mye, Audun"
23 jan
Einar Audun Hanstveit svarteOddbjørn Saltes diskusjon Svenske Postekspedisjoner 1874 i gruppen Reisende postekspedisjoner
"I 1874 vart stemlet nytta på strekninga Laxå - Charlottenberg"
23 jan
Oddbjørn Salte la til en diskusjon i gruppen Reisende postekspedisjoner
Miniatyrbilde

Svenske Postekspedisjoner 1874

Det er mye rart som dukker opp i gamle gjemmer.Dette brevet har jo en utrolig adresse, og er sendt…Se mer
23 jan
Oddbjørn Salte ble med i Mariuss gruppe
Miniatyrbilde

Reisende postekspedisjoner

TPO, reisende postekspedisjoner, jernbanestempler... kjært barn har mange navn, og nå har du som…Se mer
23 jan
Gisle Martin svarteGisle Martins diskusjon Siste bruksdato KONGSVINGER 2-rings i gruppen Norske poststempler
"Nice, liker at jeg har en siste-dato. Får se hvor lenge det holde :)"
21 jan

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår