Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

....her er Revolvermann nå i nytt alias på ferde igjen,,,,nå i navnet FRIMO... http://www.qxl.no/pris/frimerker/frimerker-stemplet/prakt-lux/nk-19... ...prøvde å påpeke at det er et kjennt falskstempel.....men hører kjøpere på det øret...nei da.....merket ble solgt det.... ....med beste hilsen bjørn fostad

Visninger: 1245

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

....ser desverre nå at linken til qxl.no er stengt av....

 

Neida linken fungerer fint den

Er ikke så mye man kan gjøre med  Jan O. utenom  å tipse QXL og OFK så man kan holde mannen under oppsikt for å få en sak på han

Han selger også manipulerte ting på ebay

Å fillern - vant en hvit V, NK 293, med samme dato og stempel som denne (men har ikke betalt ennå, heldigvis). Hadde ikke fått med meg at dette var "Revoleman". Skal lese i NK eller har noen noe mer angående dette stemplet(?) - og så skal jeg ta det opp med selger/QXL. Synd at det må være slik. Her er link til auksjonen.

 

Det er juletid, også på QXL, og det virker omtrent som kuskitt på fluene: Tiltrekker seg det meste, og går mer eller mindre på autopilot :-) NB Øistein - siktet ikke til deg som budvinner, mente det generellt, for all del!<p>I tillegg til aktivitet fra Asker har det også vært observert aktivitet fra Voss, sistnevnte dog ikke i samme kategori (lux) men igjen med buntevarer etc. som beskrives som genuint osv.<p>Det "må" ikke være sånn, men desverre blir det sånn av og til, og særlig rundt høytider der/da vi gjerne løsner litt på strikken rundt pengeposen...:-)

Ha, ha, minner meg om en historie jeg hørte om noen som ble regelrett pælma ut av en auksjonsvisning for noen år siden, med lommene fulle av bunter fiska opp fra kasselotter. Og så snakker'em om at FOTBALLEN er rund!!!! Prøv frimerker, sier bare jeg.

....så på dette merket jeg også og finner ikke at dette er et registrert falskstempel....ellere tar jeg feil...?

 

mbh bjørn

Det er neimenn ikke enkelt å følge med i falskstemplinger; nye eller gamle; de flyter ut på markedet som grønn materie fra boler-kviser. Unntaksvis vil jo noen av de antatt falske også vise seg å være ekte.

 

Innimellom er det kanskje bedre å vegre seg for å ha å gjøre med kjente kilder til nylig produserte forfalskinger. Det er vel bare to Jul'er siden revisoren fra Asker (da brukernavn Revoleman på QXL, nå brukernavn FRIMO på QXL) ble tatt med buksene så langt nede at selv NFT klarte å lire av seg noen ord om saken. Og da var det vel blant annet ei kone som hadde kjøpt falskstempla lux til mannen sin i julegave; utrolig sjofelt. Hvor mange millioner kroner landets samlede Norge-samlinger har falt i verdi takket den karen, er et åpent spørsmål.

 

Hvem var det forresten som kjøpte konvolutten fra frimerkegeskjeften hans tilbake på 1980-tallet, som ble solgt for $12 på eBay for en tid tilbake? Mon tro jeg har spart en screengrab fra den auksjonen. Var han ikke i kompaniskap med en av de tidligere formennene av Handlerforeningen også?

 

Hvis noen har lite å gjøre om kveldene, og lyst på en ny vinkling til frimerkehobbyen, så ta en titt på hva enkelte selv kjøper på nettauksjoner av oppussingsobjekter, og forsøk å kombinere det med speiderhobbyen. Uliderlig sjovt, som de sier i Danmark.

Er ikke det merket skadet? Eller er det bare litt løsmasse som har festet seg bak øhh av V'en?
Kan se ut som avskrapning i papiret ja, da blir det i hvertfall lett å reklamere....

Bare for ordensskyld, din kommentar til "Revoleman" alias "Frimo" alias...; I følge NK 2007 er det stemplet som ble gravert i 1952 UTEN TVERRBJELKER. Når det gjelder torings MED TVERRBJELKER "Oslo", så skal de falske ha et hull i øvre tverrbjelke (se illustrasjon), ser hverken ut som det over eller den hvite V'en jeg bød på, har dette. Ergo er dette i tilfellet en forfalskning som ikke står omtalt i NK 2007 - noe som har en bedre oppdatering?

Jeg er fremdeles skeptisk til begge merkene/stemplene, særlig pga. lux/prakt kvalitet - men vi kan vel ikke påstå at de umiddelbart er falske(?) - eller er det jeg som leser i NK feil/ ikke er oppdatert???  Men selvsagt er jeg "dødsskeptisk"....Hvis de er "ekte" - så synes de "ordreavstemplet" (samme dato og samme stempel - med mindre de har sittet på samme brev da...)

Dette illustrere bare kaoset i forhold til hva en stakkars samler av hvite V'er eller krigsmerker generelt - kommer bort i....

Nettopp det at de er stemplet samme dato, bør tilsi at en bør være ekstra oppmerksom. I tilegg så er det jo tidligere erfaringer med denne selgeren og se tilbake til.

 

Slike merker i prakt/lux bør være attestert. 

Uten sammenheng forøvrig men her er et NK272 med veldig likt avtrykk som det på NK293 hvit V avbildet ovenfor... Lukter det svidd?

RSS

Siste aktivitet

Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 52IV i gruppen Norway Errors
"Artig. Det forklarer strekene med trykk/farge som går inn i flekken og som neppe ville…"
for én time siden
Leif Roar Strømsodd svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 52IV i gruppen Norway Errors
"Centraltrykkeriet forsøkte i en kort periode å gummiere arkene før man trykte…"
for 2 timer siden
Gisle Martin svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 52IV i gruppen Norway Errors
"Vanskelig å si sikkert uten å ha merket fysisk, men dette ser ut som en skade…"
i går
Rolf Erik Sjøstrand la til en diskusjon i gruppen Mine albumsider
Miniatyrbilde

Mine albumsider

Hei,Har samlet noen sider fra NK23-delen av samlingen min i en .pdf-fil.....Klikk på linken…Se mer
i går
Rolf Erik Sjøstrand la til en diskusjon i gruppen Norway Errors
i går
Rolf Erik Sjøstrand svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 52. Variant i gruppen Norway Errors
"Kan det sies noe om f.eks. plassering i platen? Annen interessant info?"
i går
Bjørn Eirik Rasmussen kommenterteJohn Rune åslands bilde
Miniatyrbilde

1x ?

"Slik fargen fremtrer på bildet er dette en typisk 1y. 1x er vesentlig mørkere i…"
tirsdag
Bjørn Eirik Rasmussen svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon NK 52. Variant i gruppen Norway Errors
"Velkjent klisjékjennetegn som er med i alle tre trykninger av 52IIb/c."
tirsdag
Rolf Erik Sjøstrand la til en diskusjon i gruppen Norway Errors
søndag
Eivind Ellefsen la inn en diskusjon

Sverige AFA 137 vannmerke.

Jeg kom over dette merket fra Sverige.AFA 137.Ser det finnes med og uten vannmerke.Det er et…Se mer
lørdag
Helge Østensen svarteHelge Østensens diskusjon Enkelt søk i postmuseets database
"Da jeg har en annen poststedliste jeg måtte sjekke opp mot postmuseets data fikk jeg behov…"
30 jul
Rolf Erik Sjøstrand la til en diskusjon i gruppen Norway Errors
29 jul
Rolf Erik Sjøstrand ble med i Mariuss gruppe
Miniatyrbilde

Norway Errors

Produksjonsfeil på frimerker er et samleområde som bare delvis lar seg katalogisere etter gjeldende…Se mer
29 jul
Einar Strand Enkerud kommenterteJohn Rune åslands bilde
Miniatyrbilde

1x ?

"I Norgeskatalogen skal 1x ha mørk lilla papir, vanskelig å se fra bilde"
28 jul
John Rune åsland kommenterteJohn Rune åslands bilde
Miniatyrbilde

1x ?

"Hadde vært hyggelig med svar "
27 jul
Carl Gøran Furst Scheve la inn en diskusjon

Avvikende vannmerker og ikke registrerte vm stillinger

I og med at det er en del av oss som samler vannmerkestillinger på norske merker lurer jeg på om…Se mer
27 jul
Helge Østensen svarteHelge Østensens diskusjon Enkelt søk i postmuseets database
":-) Spennende å kombinere data og frimerkehobby! Jeg håper flere prøver…"
22 jul
Johnny Thørnquist svarteHelge Østensens diskusjon Enkelt søk i postmuseets database
"Takk for at du deler dette med oss Helge!"
21 jul
Helge Østensen svarteHelge Østensens diskusjon Enkelt søk i postmuseets database
"Har jobbet med å finne en rask måte å finne steder som har benyttet 3-ring og…"
17 jul
Blogginnlegg lagt ut av KJELL WERNER
12 jul

Grupper

© 2020   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår