Frank E Ring

frimerker og postkort som kultur og hobby

...og halve Norges frimerkesammlere er akkurat nå innom nettsidene for å sjekke utbudet. Men hva er det som skjer med frimerker i Norge for tiden?

Hvis det stemmer, som Engers forkynner på sine preview-sider, at de har fått tak i en svær Norge-samling, inkludert fireblokker av det meste og det beste, så tror jeg vi kan slå fast at Tone Enger har tatt balletak på auksjonsmarkedet i Norge i høst med sin Jubileumsauksjon (nr 100).

Moldenhauer har hatt avdøde Ole H Sjos enorme luftpostsamling nærmest klar for salg i flere år, måtte bare vente på at den tok æresrunden på Nordia på hjemmebane i fjor, og sendte for litt siden oppfordring på epost til sine kunder om å levere inn materiale. På epost, dere. Første gang der i gården, eller hva?

Germeten har plutselig fått tid til å gjøre om nettsiden sin som har vært den samme siden 1990-tallet...

...og Skanfil har øyensynlig arvet kistebunnen fra Høiland ifm overtakelsen av onlineauksjonsbiten i våres. Men dere: hvordan går det med frimerker som ligger nederst på en kistebunn, egentlig? Eller skal vi si syskrin?

Visninger: 563

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Forresten, mye morsomt hos FCM; her kan det lønne seg å finlese katalogen og sitte klar i salen med budskilt; mye for hjemstedssamlere, blant annet frankerte telegrammer. Du som vil ha et skillingsbrev eller to i albumet, kan fortsatt finne rimelige. Til forskjell fra tidligere år, og derfor noe overraskende, velger FCM selv å stykke ut stempelsamlinger på røde merker istedenfor å selge dem som bulk og la Samlerbørsen stykke dem ut senere. Årets auksjon har fokus på frimerker og har derfor med mange blokker øre-utgaver.
Hva er linken til auksjonen hos FCM?
Takk for det. Men jeg fant ikke auksjonen her, bare forhånsvisning av noen lotter. Men jeg fikk katalogen i posten i dag, så jeg er oppdatert.

Ellers har jeg noen bud inne hos Enger på postfriske lotter. Men deres webløsning er nesten å betrakte som steinalder, ihvertfall sammenlignet med Skanfil. Greit nok at de ikke velger å synliggjøre bud, men hva med å legge ut resultatene etter fredagens auksjoner? (Skal ikke forlange fortløpende oppdatering) Har man ikke fått noen tilslag på fredag så kunne det være at noen var fristet til å by på lørdagens merker.

Men det er vel ikke mulig det heller. Bra de bare har 1 (eller er det 2) auksjoner i året.
Hei Roger, forsøk å trykke Ctrl-R når du er inne på siden; nettleseren din eller nettleverandøren din har tydeligvis den gamle siden liggende i cachen.
FCM, Engers og Germeten er nok først og fremst auksjoner hvor budene først og fremst kommer i auksjonshallen. Det mange som venter i spenning på resultatene i fra Engers.
Enger jr har sørget for å få ut resultatene i kveld. http://www.engers-frimerker.no/en/index.php?lotno=1&slide=aucti...
Var ikke så mye som gikk inn, men jeg ble i hvertfall eier av en 5 stripe NK3. Hadde også noen salg hvor de fleste gikk bra. Men alikevel så er det vel generelt en del usolgt.
Takk for link. Fikk 6 av 9 lotter.

Drammens FK sin auksjon tar imot bud fra alle som fremdeles har penger igjen etter tilslagene hos Enger tidligere i dag..
Katalogen finner dere på www.drammens-fk.com

Ekstraservice for dere som leser på frankering:
Auksjonen starter søndag kl 13, og bud på mail må senest være kommet frem søndag kl 11 for å være sikker på å komme med.
mailbud: bjorn.bendiktsen@ebnett.no

Er dette merket (i fra Skanfil) omtagget eller bare skjevt?
Jeg ville sagt skjevt.

Men en annen sak er kanskje hvorvidt det er naturlig at fiberne fra taggene skal stikke ut slik på merker i denne serien... Den som skal forfalske tagger må også lære seg å trekke ut papirfibre for å forlenge det optiske inntrykket av taggene. Søk Google på pulled perf fake stamps el. l. så bør du finne litt info om denslags.

RSS

Siste aktivitet

Tom Herzeth svarteTom Herzeths diskusjon Bilde av variant kronprinsesse Martha.
"Tusen takk!"
15 sep
Gisle Martin svarteTom Herzeths diskusjon Bilde av variant kronprinsesse Martha.
"Fant dette bilde på GiBud. Håper det hjelper.…"
14 sep
Tom Herzeth la inn en diskusjon

Bilde av variant kronprinsesse Martha.

Er det noen som kan hjelpe  med bilde av NK 442 v1 ? Kronprinsesse Martha .   Se mer
7 sep
Rolf Erik Sjøstrand svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon Hjelp til portosatser.
"Hei, Tusen takk for hjelpen. Da kan albumsidene sluttføres!! Rolf Erik"
26 jun
Rolf Scharning svarteRolf Erik Sjøstrands diskusjon Hjelp til portosatser.
"Hei, Til Tyskland 1914: Brevporto 30 øre, rek. gebyr 20 øre, assuranse 16 øre.…"
25 jun
Rolf Erik Sjøstrand la inn en diskusjon

Hjelp til portosatser.

Hei,Noen som kan hjelpe med hvordan portosatene på disse to verdibrevene er satt sammen.Brev 1: Til…Se mer
7 jun
Rolf Erik Sjøstrand la inn et bilde

KRA. STEMPEL

Kort til Paris i 1907 frankert med NK 73, 74 og 75 på forsiden. Uvanlig stempel?
28 mai
Ole Brænne svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"De nye nettsidene er betraktelig tregere enn før.For meg så virker den nye layouten…"
23 mai
Carl Gøran Furst Scheve svarteCarl Gøran Furst Scheves diskusjon Avvikende vannmerker og ikke registrerte vm stillinger
"Er du int. i å bytte bort det merket med rundstempel i stilling 8 og et tilsvarende i…"
15 mai
Johnny Thørnquist svarteRobert Nilsskogs diskusjon Ny nettside hos SKANFIL
"Også jeg mener å merke at de nye nettsidene er tregere med å oppdatere seg etter…"
13 mai
Robert Nilsskog la inn en diskusjon

Ny nettside hos SKANFIL

Hei alle sammen.Skanfil har fått ny nettside, hva synes dere om den folkens?Har fått noen inntrykk…Se mer
13 mai
Svend Wæver la inn en diskusjon
8 mai
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Takk for tilbakemelding (RES) Regner med at fordamping likevel skjer raskere en ved vann (som…"
16 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Jeg er nok mer Signoskop-fan enn fan av disse kjemiske preparatene. Men skal prøve å…"
16 mar
Gisle Martin svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Meld tilbake etterhvert som du får gjort deg noen erfaringer. Hvordan gikk det med toll og…"
14 mar
Rolf Erik Sjøstrand svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Benyttet linken over for å bestille. Etter noen uker dukket det opp en pakke fra…"
14 mar
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Bruk av transparenter for typing av posthorn
"Hei Arild.Jeg så på Facebook at du bruker sjablonger som dekker hele/en stor del av…"
24 feb
Gisle Martin svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Tusen takk. Verdt å se nærmere på. Spesielt det med stemplene. Nå skanner…"
22 feb
Carl Gøran Furst Scheve svarteArild Hålands diskusjon Vannmerker 1882-1885 i gruppen Klassisk Norge
"Fargene jeg ble oppfordret å få tak i er orange blå og div rødfarger…"
20 feb
nrps svarteØyvind Tekshovs diskusjon Petroleumseter
"Må finnes ut av, takk for tipset Gisle Martin!"
2 feb

Grupper

© 2022   Created by Marius.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår